طرز تهیه کرم کارامل برای دسر جشن و مهمانی

طرز تهیه کرم کارامل برای دسر جشن و مهمانی

کرم کارامل یکی از مرسوم ترین دسر های ما ایرانیان در جشن ها و مهمانی ها است. این دسر خوشمزه یک دسر غربی است و توسط فرانسوی ها برای اولین بار تهیه شده است. دسر کرم کارامل را با طعم های مختلفی می توان تهیه کرد. برای آشنایی با طرز تهیه کرم کارامل در ادامه با مجله عروسی همراه باشید.

مواد لازم:
تخم مرغ ۵ عدد
خامه ۳۰۰ میلی لیتر
شیر ۱ فنجان
شکر ۱ فنجان
وانیل نصف قاشق چای خوری

با مواد لازم ذکر شده در این دستور برای ۴ الی ۵ نفر می توان کرم کارامل تهیه کرد، شما می توانید با توجه به تعداد میهمانان جشن تان به همان نسبت مواد را افزایش دهید.

طرز تهیه کرم کارامل

اولین کار روشن کردن فر است. فر را روشن کنید و روی درجه ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. سه چهارم از شکر را به همراه یک فنجان آب در ظرفی مانند شیرداغ کن می ریزیم و به مدت ۵ دقیقه روی حرارت قرار می دهیم تا شکر حل شود. برای اینکه شکر سریعتر حل شود باید شکر را هم بزنیم تا به طور کامل در آب حل شود. بعد از اینکه شکر حل شد حرارت زیر شیر داغ کن را کمی زیاد می کنیم و حدود ۵ دقیقه اجازه می دهیم شربت بجوشد و رنگش طلایی شود. در این مرحله دیگر نیازی به هم زدن شربت نیست.

بعد از اینکه شربت آماده شد آن را به مدت ۳ دقیقه کنار می گذاریم تا سرد شود. سپس آن را به میزان مساوی در چهار فنجان مخصوص فر می ریزیم. اگر فنجان مخصوص فر ندارید می توانید کل شربت کاراملی را در یک ظرف بریزید و پس از آماده شدن آن را برش بزنید.

در یک طرف دیگر خامه را به همراه شیر و وانیل می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حدود هشت دقیقه باید این مواد را روی حرارت قرار دهیم و دایم هم بزنیم تا زمانی که شیر در کناره های قابلمه ایجاد حباب کند و در حال به جوش آمدن باشد. حالا قابلمه را از روی حرارت برمی داریم و کنار می گذاریم. در این مرحله تخم مرغ ها را به همراه باقیمانده شکر در ظرفی می ریزیم و با همزن خوب می زنیم تا رنگ تخم مرغ ها کرمی شود. در اینجا مخلوط خامه را کم کم به آن اضافه می کنیم و با همزن هم می زنیم.

وقتی مخلوط خامه تمام شد و مایه به دست آمده یکدست شد آن را روی فنجان ها اضافه می کنیم. سپس فنجان های مخصوص فر را در سینی فر می چینیم. باید سینی فر لبه دار باشد چون می خواهیم در آن مقداری آب بریزیم. کف سینی فر را آن قدر آب جوش می ریزیم تا دو سوم فنجان ها را آب بگیرد. حالا سینی را داخل فر که از قبل گرم کرده ایم قرار می دهیم و به مدت ۳۰ دقیقه زمان نیاز است تا کرم کارامل آماده شود. زمانی که کرم کارامل سفت شد آماده است و باید از فر خارج شود.

سپس فنجان ها را از داخل سینی فر خارج کرده و در جایی قرار می دهیم تا خنک شوند. سپس داخل یخچال می گذاریم تا خوب جا بیفتند. بهتر است یک روز قبل از مصرف، کرم کارامل ها را در یخچال قرار دهید. برای خارج کردن کرم کارامل از داخل فنجان هم می توانید از یک چاقوی نازک استفاده کنید. طوری که با چاقو اطراف کرم کارامل که به لبه فنجان چسبیده را جدا کرده و فنجان را در ظرفی که برای سرو کرم کرامل در نظر گرفته اید به آرامی و با دقت برگردانید سپس در صورت تمایل آن را تزیین نمایید و بلافاصله سرو کنید.

آشنایی با انواع مدل های آلبوم عروسی


آشنایی با انواع مدل های آلبوم عروسی

وقتی عروس و داماد پس از مراجعه به آتلیه عکس تصمیم می گیرند درباره هزینه های آلبوم عروسی صحبت کنند با اصطلاحات مختلف آلبوم دیجیتال، آلبوم ژورنالی، آلبوم ایتالیایی، فتوبوک و… مواجه شوند که ممکن است برایشان گیج کننده باشد. در این مقاله از مجله عروسی قصد داریم به طور کامل شما را با این اصطلاحات آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

آلبوم عروسی

به طور کلی آلبوم عروسی در دو نوع آلبوم کلاسیک (ساده) و آلبوم دیجیتال ارائه می شود.

آلبوم عروسی کلاسیک

این آلبوم ها سنتی ترین و رسمی ترین نوع آلبوم عروسی هستند. هر صفحه از آلبوم، صفحه‌ای با جنس سخت و محکم است که عکس عروسی روی آن چسبانده شده و برای کشیده نشدن عکس ها به هم در هنگام بستن آلبوم یک ورقه شیشه‌ای نازک روی عکس ها کشیده می شود. هر صفحه از آلبوم می‌تواند شامل یک یا چند عکس باشد که هر کدام اندازه‌ی متفاوتی می تواند داشته باشد. آلبوم های ساده و کلاسیک عروسی را آلبوم دورو یا دو سو نیز می نامند چون می توان عکس ها را هم به صورت چهارچوب افقی و هم عمودی در آن قرار داد.

مزیت این آلبوم ها در این است که عکس هایی که در آلبوم چسبانده می شود قابلیت جابجایی دارند و به طور مثال در صورت خراب شدن آلبوم، عکس ها را می توان جا به جا کرد یا در صورت تمایل به انتخاب عکس های جدید و ایجاد تنوع امکان افزایش عکس ها در آلبوم وجود دارد. اما آلبوم های دیجیتال این خاصیت را ندارند و غیر از زیبایی طراحی عکس ها، مساله عدم تنوع و عدم قابلیت تغییر در آن وجود دارد و به هرحال در طول سالیان متمادی ممکن است صحافی آلبوم دچار مشکل بشود که در این صورت کل آلبوم باید تعویض شود.

آلبوم عروسی دیجیتال

به فرآیندی که عکاسی آن با دوربین عکاسی دیجیتال، طراحی عکس آن با نرم افزار های رایانه ای، چاپ آن از طریق دستگاه های دیجیتال است، آلبوم دیجیتال می گویند. علت نام گذاری آلبوم دیجیتال به این جهت بود که درگذشته عکاسی به شیوه سنتی، یعنی عکسبرداری برروی نگاتیو سپس تاریکخانه و سپس چاپ و آلبوم بود، اما با پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن عکاسی دیجیتال از سال ۱۳۷۶ به بعد کم کم عکاسی آنالوگ به دیجیتال و آلبوم به آلبوم دیجیتال تبدیل شد.

آلبوم دیجیتال از تنوع جنس های زیادی برخوردار است از جمله نوع جلد که شامل چرمی، کیفی و … است و همینطور برگه های آلبوم دیجیتال که از جنس های مختلفی شامل کاغذ سیلک، کاغذ متالیک و غیره می باشد. سایز آلبوم دیجیتال ها معمولا ۳۰*۶۰، ۴۰*۵۰، ۵۰*۹۰، ۴۰*۸۰ و غیره است که نسبت به سلیقه افراد ساخته می شود.

آلبوم ژورنال، آلبوم ایتالیایی، کتاب عکس، فتوبوک و آلبوم نفیس. اینها همه نام هایی هستند که به آلبوم دیجیتال نسبت داده می شود. درواقع همه اینها نوعی از آلبوم دیجیتال هستند که فقط تفاوتهایی از نظر ساختار آلبوم با یکدیگر دارند.

آلبوم ایتالیایی

علت اینکه می گویند آلبوم ایتالیایی این است که اولین آلبوم دیجیتال در کشور ایتالیا ساخته شد و همچنین ماشین آلات و تجهیزات حرفه ای و مواد اولیه این صنعت در کشور ایتالیا تولید می شود. هم چنین برخی از آتلیه ها که از آلبوم های وارد شده از کشور ایتالیا استفاده می کنند اصطلاح آلبوم ایتالیایی را به کار می برند و معتقدند دوام بسیار زیادی دارد و در طول سالیان متمادی دیرتر خراب می شود.

آلبوم ژورنال

آلبوم های مجله ای یا ژورنال همانطور که از اسم این نوع آلبوم ها پیداست همانند مجله می باشند و دارای ساختار نرم و انعطاف پذیری هستند. در این نوع آلبوم ها چاپ برروی کاغذ فوتو گلاسه انجام می شود و در نهایت توسط چسب گرم صحافی می شوند.

در آلبوم ژورنال بیشترین دقت بر روی مهارت عکاسی شخص عکس گیرنده می باشد و بستگی زیادی به تصور خلاقیت و روحیه هنری عکاس دارد. طراحی ها می تواند به قدری حرفه ای انجام گیرد که برگه های آلبوم را تبدیل به صفحات زیبای مجلات مد نماید. از این رو می توان گفت کار بروی عکس های عروس و داماد به طور مستقیم با هزینه ی پرداختی آن ها در ارتباط است.

آلبوم ژورنال عروسیآلبوم ژورنال عروس و داماد در اروپا معمولا شامل نوشته هایی در زیر عکس ها است و حکایت از داستان عاشقانه یک زوج دارد اما در اکثر ژورنال هایی که در ایران استفاده می شود و طرفدار زیادی دارد، شما اصلا لبه های عکس را نمی توانید از صفحات آلبوم تشخیص دهید. آلبوم‌های ژورنالی معمولا دارای عکس های تمام صفحه هستند و در مواردی که چند عکس در یک صفحه است، عکس ها به گونه ای قرار داده شده که در پس زمینه صفحات آلبوم ادغام و انگار ترکیب شده است.

آلبوم ژورنالآلبوم فوتوبوک

صفحات در این نوع آلبوم ها به صورت تک تک و یک رو چاپ شده و سپس با چسب مخصوص و در شرایط خاصی صحافی می گردند. ضخامت صفحات در این نوع آلبوم ها همان ضخامت دو عکس می باشد که معادل ۲ میلی متر است و اندازه جلد این نوع آلبوم با صفحات داخلی یکسان  وهمانند صفحات نرم و انعطاف پذیرمی باشد.

آلبوم فتوبوک

آلبوم نفیس

ضخامت صفحات در این نوع آلبوم ها از نوع مجله ای و فوتو بوک بیشتر می باشد، به این جهت است که در هنگام صحافی این نوع آلبوم ها در بین صفحات از PVC استفاده می گردد تا صفحات محکم تر و بادوام تر گردند. در ساخت جلد این نوع آلبوم از مغراض استفاده می شود تا جلد نیز سخت و با دوام گردد.

آلبوم نفیس

نکاتی برای انتخاب بهترین تشریفات عروسی

نکاتی برای انتخاب بهترین تشریفات عروسی

شاید شما هم این تصور را داشته باشید که افرادی به سراغ تشریفات عروسی می‌روند که پول زیادی برای این کار در نظر گرفته‌اند و اصلاً این کار یک کار تجملاتی است. ولی واقعیت این است که تعداد عروس و داماد هایی که بودجه زیادی ندارند که برای شب عروسی خرج کنند کم نیستند. با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که این مؤسسات به نسبت خدماتی که ارائه می دهند هزینه دریافت می کنند و مصداق این مثل است که هر چقدر پول بدهید همان قدر آش می خورید. یعنی شما می توانید به یک مؤسسه تشریفات عروسی مراجعه کنید و متوسط هزینه‌ای که می خواهید برای شب عروسی تان در نظر بگیرید اعلام کنید، این مؤسسات نیز بهترین خدمات را با توجه به پولتان به شما پیشنهاد خواهند داد. در این مقاله از مجله عروسی به بررسی نکاتی در جهت انتخاب بهترین تشریفات عروسی خواهیم پرداخت.

– اولین نکته و مهم ترین مسئله در انتخاب بهترین تشریفات عروسی این است که اگر به فکر برگزاری مراسم عروسی تان به صورت خصوصی هستید که امکان مختلط بودن در آن است، بدانید که برگزاری مراسم عروسی مختلط قانونی نیست و قرارداد شما با دفتر تشریفات سند رسمی محسوب نمی شود و اگر کار به شکایت از مدیر تشریفات مجالستون رسید دستتون به جایی بند نیست پس در انتخاب هایتان به شدت دقت کنید و ابتدا لیستی از مورد اعتماد ترین، با سابقه ترین و خوشنام ترین موسسات تشریفات مجالس تهیه کنید.

– دومین نکته در انتخاب بهترین تشریفات عروسی اعتماد به تیم آنها است. این روزها برخی از موسسات تشریفات مجالس و کترینگ های عروسی برای جلب اعتماد مشتریان به آنها می گویند بخشی از هزینه خود را می توانید بعد از مراسم در صورت رضایت از کیفیت و کمیت خدمات پرداخت کنید البته این روش می تواند یک سوپاپ اطمینان برای زوج ها باشد اما اگر شب عروسی به خاطر عدم مدیریت صحیح یا اجرای غلط مراسم آبرویتان رفت به نظر شما اون پول باقیمانده می تواند ناراحتی شما را جبران کند؟ پرس و جو از دوستان و آشنایان و کسانی که تجربه قرارداد با اینگونه موسسات را داشتند می تواند نقش مهمی در انتخاب بهترین تشریفات عروسی شما داشته باشد.

– بعد از دیدن عکس ها و فیلم های عروسی که به عنوان نمونه کار تشریفات مجالس به شما نشان داده می شود، مدیر مجموعه تشریفات به شما پیشنهاد می کند تا در یک مراسم که توسط آنها طراحی و اجرا می شود شرکت کنید تا از نزدیک کیفیت غذا را تست کنید و از دیزاین ها و نحوه پذیرایی بازدید به عمل آورید. این پیشنهاد شامل نکات بسیار زیادی است که با رعایت کردن این نکات می توانید قدرت تصمیم گیری خود را افزایش دهید:

– حتما به مدیر تشریفات عروسی بفرمایید قصد دارید به عنوان تست در مراسمی شرکت کنید که منوی قیمت آنها دقیقا هم قیمت منوی انتخابی شما باشد. بارها دیده شده که عروس داماد با بودجه مثلا ۲۰ میلیونی را بردند به مراسمی با هزینه تقریبی ۵۰ میلیون، مشتری از همه جا بی خبر همه چیز را خوب دیده و قرارداد بسته و روز عروسی خودش دیده که ….

– حتی المقدور به باغی برای تست مراجعه کنید که همان باغ و سالن انتخابی شما باشد. چون باغ تالارها به لحاظ دکوراسیون و زیبایی با هم متفاوت است پس دلیل نمی شود باغی که با یک چیدمان و گل آرایی خاص خیلی شیک و زیبا شده، باغ انتخابی شما هم همانقدر رویایی شود مثلا شما باغی با ورودی ۴ میلیون انتخاب کردید ولی برگزار کننده شما را به یک باغ با ورودی ۲۰ میلیون تومانی برده و این شما را در انتخاب سردرگم و گمراه می کند.

– برای تست به همراه مدیر موسسه یک دور داخل مراسم نزنید و بیایید بیرون، حتما یکی دو ساعت در مراسم حضور داشته باشید و بعد مراسم، شده تا ۱ شب پشت در منتظر بایستید تا مهمان ها بیایند بعد با خانواده ها و اقوام عروس داماد درباره غذا، میوه، شیرینی و مدیریت مراسم سوالات خودتان را مطرح کنید.

– کیفیت و کمیت شام عروسی، میوه و شیرینی و … هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. وقتی برای تست تشریف می برید شما را دعوت می کنند تا در یک میز مشخص بشینید و بهترین جای غذا با شیک ترین تزئینات را برای تست می آورند تا شما میل کنید. این هم ملاک خوبی برای سنجش نیست به مسئول و برگزارکننده مجلس بفرمایید من می خواهم مانند بقیه مهمانها از میزشام استفاده کنم و از همان غذایی که به مهمان ها می دهید تست کنم اینجوری همه چیز را واقعی تر تست می کنید.

– فکر کنید برای تست غذا به مجلسی می روید که بهترین سرآشپز ایران را دارد و خوشمزه ترین غذا های ایرانی و فرنگی را سرو می کند اما تا حالا به این موضوع فکر کردید که اندازه غذا هم بسیار مهم است. بارها همه ما به مجالس عروسی دعوت شدیم که غذا بهمون نرسیده یا مثلا گوشت و مرغ تمام شده و فقط روی میزشام انواع برنج ها دیده می شد. پس شارژ کردن میزهای پذیرایی چه از نظر میوه، شیرینی، آب میوه، دسر، پیش غذا و چه از نظر خورشت ها و غذاها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در جلسه تست حتما در هنگام سرو غذا به شارژ شدن میزشام توجه کافی داشته باشید و در طول مراسم به شارژ شدن دیس میوه و شیرینی، آب میوه و غیره.

– به گرم بودن غذا، به تمیزی روکش و کاور میزها و صندلی ها، به نحوه برخورد مهمانداران و تعداد آنها، به هماهنگی تیم های موزیک، عکاسان و فیلم برداران و تیم تشریفات دقت کنید. به ساعت نگاه کنید که آیا در زمان مناسب شام سرو شد یا زمان پذیرایی با میوه یا شیرینی به موقع بود و یا گروه موزیک آهنگ ها را متناسب با قومیت و سلیقه عروس داماد اجرا کرد یا خیر.

– تازه بودن گلها در دیزاین مجالس خیلی خیلی مهم است چون نماد زیبایی مراسم شما گل آرایی آن است. بسیار دیده شده موسسه ای در تاریخی عروسی داشته و همان گلها را برای مراسم فردا استفاده کرد. بنده خدا عروس داماد دومی با همان پول ولی گل پژمرده و پلاسیده روی میزها، جایگاه عروس داماد و ورودی باغ مشاهده می کنند. امکان دارد شما گل رز انتخاب کردید و هزینه ۵ میلیونی بابت گل آرایی پرداخت کردید ولی روز مراسم با گل ارزان تر روبرو شدید اینها همه تخلفات موسسات تشریفات عروسی است.

– آسانسور، پارکینگ، مسیردسترسی، آدرس آسان و سر راست از فاکتور های مهم انتخاب باغ عروسی است. پس موقع بازدید از باغ ها علاوه بر زیبایی به ستون ها که هر چقدر کمتر باشد بهتر است، سقف که هر چه بلندتر باشد بهتر است، سیستم سرمایشی و گرمایشی که هر چقدر جدیدتر باشد بهتر است، دقت کنید.

– خواهشاً اگر لیست تشریفات عروسی های ارزان قیمت را برای خود انتخاب کردید حتما حوصله به خرج دهید و همه را تک به تک ببینید، مقایسه کنید و به تست مراسم بروید. خیلی از منوی های ارزان و قیمت مناسب موسسات تشریفات دروغین هستند. سعی کنید انتهای مراسم با مهمان ها و یا عروس داماد از نزدیک صحبت کنید و در مورد میزان رضایتشان از نحوه عملکرد موسسه تشریفاتی سوال کنید. البته می توانید از صاحب تیم تشریفات بخواهید شماره تلفن چند تا از عروس داماد هایی که طی چند ماه اخیر مراسمشان توسط ایشان اجرا شده را در اختیار شما قراردهند تا بتوانید با آنها صحبت کنید. البته حتما در مورد صحت شماره ها باید قرارداد مستقیم آن مشتری را ببینید تا بتوانید با خیال راحت به آن اعتماد کنید.

– پس از انتخاب بهترین تشریفات عروسی باید کوچکترین موارد از تعداد غذا، وزن گوشت و مرغ، جنس برنج، میوه، شیرینی، گل آرایی و نوع گلها و هرچیزی که به فکرتان می رسد را در قرارداد رسمی با موسسه تشریفات قید کنید. به جای جوجه ۳۰۰ گرمی جوجه ۱۳۰ گرمی تحویل مهمانهایتان ندهند. به جای گل ارکیده در گل آرایی میزها و جایگاه عروس گل داوودی نزنند و به جای برنج ایرانی از برنج هندی استفاده نکنند. پس یکی از مهم ترین مطالب در متن قرارداد با بهترین تشریفات عروسی درج تمام جزئیات در مفاد قرارداد است.

سالاد مرغ ویژه میز اردور عروسی


سالاد مرغ ویژه میز اردور عروسی

سالاد مرغ غذایی سبک و لذیذ است که می تواند میز اردور شب عروسی تان را رنگین کند. زرشک قرمز، کاهوی سبز، گردوی طلایی و گلابی زرد جلوه بسیار زیبایی به سالاد مرغ می دهند. وجود سینه مرغ هم باعث می شود سالاد شما یک وعده غذای کامل و مغذی باشد. در ضمن با کمی پنیر فتا و سس بالزامیک سالاد طعمی عالی پیدا می کند. تهیه سالاد مرغ خیلی راحت است و وقت چندانی هم نمی گیرد. با این مقاله از مجله جشن عروسی همراه باشید تا با طرز تهیه این سالاد مرغ لذیذ، رنگارنگ و شیک که ویژه میز اردور می باشد، آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه سالاد مرغ

سینه مرغ ۲ عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم
کاهو ۱ دسته بزرگ
گلابی ۲ عدد
زرشک ۱ پیمانه
گردو (کمی تفت داده شده) ۱ پیمانه
پنیر فتا خرد نصف پیمانه

مواد لازم برای سس بالزامیک

سرکه بالزامیک ۳ قاشق غذاخوری
سس خردل ۱ قاشق غذاخوری
سیر رنده شده ۱ حبه
روغن زیتون نصف پیمانه
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد مرغ

ابتدا سینه مرغ ها را تمیز کنید و به صورت طولی نصف کنید تا ۴ لایه نازک مرغ داشته باشید. دو طرف مرغ را به مقدار دلخواه نمک و فلفل بپاشید. داخل یک تابه بزرگ ۱ قاشق روغن زیتون بریزید و آن را روی شعله متوسط قرار دهید. هر طرف از ورقه های مرغ را حدود ۳ تا ۴ دقیقه تفت دهید تا کاملاً پخته شوند. سپس آنها را به تخته گوشت منتقل کنید و بگذارید مرغ تا تهیه بقیه بخش های سالاد خنک شود. در آخر آن را به صورت تکه های کوچک خرد کنید. در تابه دیگری، گردوها را حدود ۵ دقیقه تفت دهید (مرتب هم بزنید) تا طلایی رنگ شوند سپس آنها را از روی شعله بردارید بگذارید تا خنک شوند.

کاهوها را بشویید و خرد کنید و در کاسه بزرگی بریزید. گلابی را اسلایس کنید و به آن اضافه نمایید. پس از آن، زرشک، گردوی بو داده، پنیر فتای خرد شده و مرغ های تکه تکه شده را اضافه کنید و همه مواد را به آرامی با هم مخلوط نمایید.

طرز تهیه سس سالاد مرغ

مواد لازم برای سس بالزامیک، خردل، روغن زیتون، سیر رنده شده، نمک و فلفل را در شیشه درب دار بریزید. درب شیشه را ببندید و آن را تکان دهید تا سس آماده شود. سس بالزامیک را روی سالاد مرغ بریزید و از سرو آن لذت ببرید.

جدیدترین مدل های کفش عروس بند دار

جدیدترین مدل های کفش عروس بند دار

یکی از وسایلی که برای عروس لازم و کاربردی است کفش می باشد. ممکن است به نظر برسد چون کفش عروس برای یک شبه و یا چون زیر لباس پنهان است، خیلی اهمیت ندارد چه کفشی انتخاب شود در حالی که کفش عروس یکی از مهترین مواردی است که بایستی با اکسسوری ها و لباس عروس همخوانی داشته باشد. یک کفش عروس بسیار خاص و منحصر به فرد می تواند استایل عروس خانم ها را در شب عروسی بسیار شیک تر و جذاب تر نشان دهد. معمولا کفش عروس در انواع مدل های نگین دار، پاپیون دار، بند دار، ساده و … ارائه می گردد. در این مقاله از مجله عروسی شیک ترین و زیباترین مدل های کفش عروس بند دار را برایتان آماده کرده ایم تا بتوانید در انتخاب کفشتان برای شب عروسی ایده بگیرید.

کفش عروس بند دار

کفش عروس

کفش عروس بند دارمدل کفش عروسکفش عروس بنددارکفش عروس بنددار