نکاتی مهم برای آرایش عروس

نکاتی مهم برای آرایش عروس

ست باشید
هرقدر که هماهنگی بین تور و لباس عروس شما بیشتر باشد زیباتر خواهید بود. برای مثال اگر لباس عروس گیپور به تن می‌کنید بهتر است روی تور هم گیپور کار شده باشد یا اگر لباس عروس‌ تان شیری و نباتی است باید تور هم رنگ آن باشد و نباید تور سفید استفاده کرد.

آرایش عروس

هرقدر ابرو عروس طبیعی‌ تر باشد آرایش عروس زیباتر خواهد بود البته منظور این نیست که ابروها را برندارید بلکه از آرایشگرتان بخواهید که ابروهایتان را نه خیلی باریک و نه خیلی پهن کند و طوری به آنها فرم دهد که با چشم‌ها و صورت‌تان هماهنگ شوند. یک ابروی زیبا جذابیت چشم‌ها را چندبرابر می‌کند. همچنین تا جایی که امکان دارد دم ابرو را تیغ نزنید چرا که از حالت طبیعی درمی‌آید و چهره‌ای مصنوعی پیدا می‌کنید.

برای روز عروسی باید رنگ موهای‌تان با ابروها هماهنگی داشته ‌باشد. یادتان باشد که ابروها فقط باید یک یا ۲درجه از موها روشن‌تر باشند چراکه تضاد بیش از اندازه با رنگ موها می‌تواند چهره را مصنوعی نشان دهد. یادتان نرود ابروهای خیلی باریک هم نمی‌تواند زیبایی چشم‌های شما را آن‌طور که هست، نشان دهد.

مدل موی عروس

در مورد مدل موی‌تان‌ قصه نگویید. هیچ‌وقت با توضیح از آرایشگر نخواهید مدل مویی که در ذهن شماست را پیاده کند. ممکن است نه شما بتوانید منظورتان را درست بیان کنید نه آرایشگر بتواند تصویر درستی از توضیحات شما در ذهنش بسازد. حتما آن مدلی که در ذهن دارید را در اینترنت یا ژورنال‌های مختلف پیدا کنید و به آرایشگر نشان دهید اگر هم موفق نشدید دنبال یک مدل دیگر باشید. این‌گونه او درمی‌یابد شما چه آرایشی را بیشتر می‌پسندید؛ نظر کلی خود را برای آرایش صورت و موها با او در میان بگذارید تا سلیقه شما را بشناسد ولی چیزی را به او تحمیل نکنید. اجازه دهید او باتوجه به تجربه و دانشی که دارد آرایش مناسبی را روی سر و موی شما پیاده کند.

بعضی از عروس خانم‌ها دوست دارند در روز عروسی موهای‌شان را باز بگذارند و آنها را روی شانه‌های‌شان‌ بریزند. یادتان باشد این مدل مو زمانی زیباتر است که لباس شما بدون آستین باشد یا حداقل یقه برگشته و اپل‌های بزرگ نداشته باشد؛ البته یادتان نرود که اشکالی که باز گذاشتن مو دارد این است که وقتی هوا گرم می‌شود به هم ریخته و پریشان می‌شوند و زینت‌آلات موها باز خواهد شد و چهره عروس دیگر فریبندگی قبل را نخواهد داشت.

رنگ موی عروس
رنگ موی تیره برای آرایش عروس‌ خانم‌ها بهتر است به‌ خصوص برای ایرانی‌ها که چهره‌های آسیایی و چشمانی تیره دارند مثلا رنگ‌هایی مثل شکلاتی تیره، قهوه‌ای سوخته و به طور کلی رنگ‌های گرم می‌توانند به صورت حالت دلنشین‌تری بدهند.درضمن تیره بودن موی عروس با لباسش تضاد ایجاد می‌کند و می‌تواند زیبایی آرایش عروس را چندین برابر کند. گذشته از اینها نباید یادتان برود که رنگ‌های روشن سن عروس را بیشتر نشان می‌دهد، بنابراین کسانی که می‌خواهند این‌گونه آرایش روشن کنند یا باید صورتی بچگانه‌ و ظریف داشته باشند یا رنگ پوست‌شان کمی تیره باشد.

ساده بهتر است
بهتر است لاک عروس فرنچ سفید ساده باشد چرا که سادگی هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد و اگر بعد از چند سال آلبوم عکس‌های خود را نگاه کنید عکس‌ها رنگارنگ و از مدافتاده به نظر نخواهد رسید. اگر طرح‌های شلوغ را دوست دارید، می‌توانید برای انگشت حلقه از نگین یا طرح گلی استفاده کنید. اما در مورد اندازه ناخن‌ها که کاملا بستگی به قد و صدف ناخن‌ها و شکل دست‌ها دارد اگر دست‌ها و ناخن‌هایی کشیده دارید نباید ناخن‌ها را خیلی بلند کنید.

مش نکنید
بهتر است برای جشن عروسی سراغ مش و لایت‌های خیلی روشن با تضاد زیاد نروید. در آرایش عروس لایت‌هایی که حالت سایه روشن داشته باشند خیلی زیباتر است؛ همچنین اگر صورتی درشت دارید موها را به هیچ‌عنوان روشن نکنید چرا که صورت درشت‌تر جلوه می‌کند.

استفاده از کلاه
بعضی از عروس خانم‌ها دوست دارند شبیه کارتون‌های دوران کودکی‌ همراه تور کلاهی سفید بر سر بگذارند، اگر شما هم جزو همین دسته هستید یادتان نرود که تورهایی که همراه با کلاه کوچک هستند فقط با لباس عروس‌های مدل اروپایی برازنده می‌شوند یعنی لباس‌هایی که خیلی کار شده و شلوغ نیستند و تنها با چند برش ساده تزئین شده‌اند.

چه کسانی نباید لنز بگذارند
انجام هیچ کار جدیدی را برای روز عروسی نگذارید مثلا اگر تا به حال لنز نگذاشته‌اید به هیچ‌عنوان روز عروسی برای نخستین‌بار از لنز استفاده نکنید چون ممکن است بدن شما به‌راحتی پذیرای این جسم جدید نباشد و آن را پس بزند؛ به‌خصوص که برخی از بدن‌ها هیچ چیز خارجی را تحمل نمی‌کنند. اگر می‌خواهید لنز بگذارید حداقل یک هفته قبل از عروسی سراغ آن بروید و هر روز در چشم‌ها بگذارید تا مطمئن شوید در روز مراسم مشکل خاصی پیش نمی‌آید. همچنین اگر می‌خواهید لنز رنگی بگذارید به جنس آن خیلی توجه کنید چراکه بعضی از لنزهای نامرغوب بیشتر از آنکه چشم‌ها را زیبا کنند ظاهری مصنوعی به آنها می‌دهند.

چه مواد آرایشی را استفاده کنید
۱- از آرایشگرتان بخواهید در آرایش چشم شما از مواد ضدآب استفاده کند در این صورت اگر سر سفره عقد احساساتی شدید می‌توانید با خیال راحت چند قطره اشک بریزید.

۲- از آرایشگرتان بخواهید برای شما از رژ‌لب‌های طولانی‌‌‌‌‌مدت که دارای مرطوب‌کننده است استفاده کند، البته رژ‌های طولانی‌‌مدت به هر صورت لب را خشک می‌کند بنابراین طی عروسی دو یا سه بار روی لب‌های‌تان مرطوب‌‌کننده بزنید تا درخشش لب‌های‌تان از بین نرود.

تاج عروس

اول از همه بلندی و کوتاهی تاج عروس باید باتوجه به قد عروس و داماد انتخاب شود. مثلا وقتی قد دامادی نسبتا قدی کوتاه دارد عروس‌ خانم نباید تاج بلندی انتخاب کند که قدش بلندتر از داماد جلوه کند؛ اما به غیر از قد نوع آرایش موها و اندام باید در انتخاب تاج درنظر گرفته‌ شوند.

تاج‌های بلند
برای صورت‌های گرد و درشت همچنین بهتر است این تاج‌ها روی شینیون‌های کلاسیک و کشیده کار شوند.

تاج‌های کوتاه و خوابیده
اگر صورتی کشیده دارید سراغ این نوع تاج‌ها بروید البته یادتان باشد که از آرایشگرتان بخواهید موهای‌تان را طوری آرایش کند که قسمتی از موها در کناره‌های سر قرار بگیرد. همچنین شینیون کلاسیک می‌تواند زیبایی شما را چند برابر کند.

تاج‌های ژله‌ای
این نوع تاج‌ها معمولا فانتزی‌تر هستند بنابراین آرایش موها هم نباید کلاسیک باشد. اگر می‌خواهید از چنین تاجی استفاده کنید از آرایشگرتان بخواهید موهای‌تان را شینیون باز کند یا از مدل‌های فر و شلوغ استفاده کند.

گل و سایر وسایل تزئینی
برای هر صورتی مناسب است ولی انتخاب آن بستگی به نوع شینیون دارد تا به خوبی روی موها بنشیند؛ مدل‌هایی که به سمت پایین جمع می‌شوند خیلی با انواع شانه‌ها و سنجاق‌ها و گیره‌های تزیینی هم خوانی دارند.

نکات مهم در انتخاب باغ عروسی

نکات مهم در انتخاب باغ عروسی

انتخاب باغ عروسی یک مرحله زمان بر و حساس در برگزاری جشن عروسی برای هر عروس و هر داماد است. عروس و دامادی که از سرویس انتخاب باغ عروسی اطلاع ندارند برای اجاره باغ عروسی بارها و بارها به مسیرهای ناشناخته حومه شهر سفر می کنند. تمام زحماتی که از چند ماه قبل برای مراسم عروسی تان کشیده اید در باغ عروسی که انتخاب میکنید نمایش داده میشود، چیدمان میزها ،جایگاه عروس و داماد و البته طعم غذای جشن هر یک در جای خود مهم هستند پس با دقت انتخاب کنید تا بهترین باشید.

باغ عروسی

عروس و داماد بدون اطلاع دقیق از شرایط مناسب برگزاری جشن در انتخاب باغ عروسی ، تنها به زیبایی و فضای مطبوع باغ و محوطه باغ عروسی توجه می کنند ولی نسبت به سایر مسایل برگزاری جشن در باغ عروسی بی اطلاع اند. برای حصول بهترین نتیجه و برگزاری یک جشن عروسی ایده آل توجه به زیر ساخت های مناسب برای برگزاری یک جشن چند صد نفره در باغ عروسی بسیار با اهمیت هستند. زیرا در صورت انتخاب باغ عروسی بدون توجه به مطابقت نیاز جشن در زمان اجرا دچار هزینه های ناخواسته و پیش بینی نشده ای خواهید شد که از اول قابل جلوگیری بوده اند.

برپایی جشن عروسی در یک باغ واقعا رویایی است اما باغ تنها در فصول به خصوصی از سال برای عروسی مناسب است پس بسته به این‌که در کدام نقطه کشور و با چه آب‌و‌هوایی زندگی می‌کنید باید مطمئن شوید که در محدوده تاریخ جشن عروسی شما آب و هوا آفتابی است یا ابری و بارانی؟ بهتراست زمانی را برای عروسی خود در باغ انتخاب کنید که دمای هوا حدود ۲۵ – ۳۵ درجه سانتی‌گراد باشد در غیر این صورت باغ آن‌قدر گرم یا سرد است که نمی‌توانید از فضای باز و زیبای آن استفاده کنید و تمام هزینه‌ای که برای آذین بندی و زیباسازی باغ پرداخته اید، هدر می‌رود و مجبور خواهید شد چادری برپا کنید و هزینه دستگاه‌های برودتی و حرارتی را هم بپردازید.

مثلا اگر ساکن تهران هستید فقط از محدوده زمانی ۱۵ فروردین تا پایان شهریورماه می‌توانید در باغ عروسی برگزار کنید زیرا ساعت جشن شما از عصر به بعد است و حتی در ایام عید و اوایل مهرماه هم هوای عصر و شب سرد است خصوصا اگر باغ اطراف تهران باشد.

بهتر است در انتخاب مکان جشن عروسی خود توجه ویژه‌ای به رفت‌و‌آمد خودتان و مهمان‌ها داشته باشید. بسیاری از تالار‌ها و باشگاه‌های شهر در خیابان‌ها و مراکز اصلی شهر قرار دارند اما در انتخاب باغ و پارکینگ‌ باید دقت بیشتری به خرج دهید و ببینید آیا نشانی این مکان‌ها برای مهمان‌ها سرراست است؟ مهمان‌های شما بیشتر از کدام نقطه شهر به آنجا می‌آیند؟ مثلا اگر بیشتر مهمان‌ها در شرق تهران زندگی می‌کنند اصلا عاقلانه نیست باغی را در نزدیکی کرج اجاره کنید زیرا مهمان‌ها با این وضعیت ترافیک برای رسیدن سروقت باید ۲ ساعت زودتر از منزل راه بیفتند تا سر وقت به جشن برسند.

هم چنین انتخاب باغ عروسی مطابق با بودجه مشخص، مقیاس نهایی هزینه کلی جشن عروسی شماست. در برخی خانواده‌ ها رسم است که داماد و خانواده‌اش خودشان محل جشن عروسی را انتخاب می‌کنند چون معتقدند تمام هزینه جشن را خودشان تقبل می‌کنند پس عروس و خانواده‌اش در این مورد حق نظر دادن ندارند اما این روش اصلا عاقلانه و منصفانه نیست. شما و نامزدتان باید بنا به امکاناتی که در دست دارید بهترین تالار یا باغ عروسی را با هم انتخاب کنید.

در صورتی که مراسم عروسی تان را می خواهید در باغ عروسی برگزار کنید قبل از کرایه ی آن به فکر تامین برق مورد نیاز مراسم باشید . به عبارتی دیگر مطمئن شوید که برق آن منطقه و یا کنتور باغ تان طوری باشدکه بتوانید هم چرغانی کنید هم گروه موسیقی داشته باشید و هم برای کارهای دیگری مثل تصویر برداری و آشپزی و .. مشکلی پیش نیاید. ضمنا اگر در آن منطقه احتمال قطع شدن برق وجود دارد حتما به فکر اجاره ی موتور برق باشید.

آگاهی و توجه به نکات مهم در هنگام انتخاب باغ عروسی برای برگزاری جشن نه تنها در زیبایی بصری جشن عروسی اهمیت دارد بلکه در کیفیت برگزاری و سرویس پذیرایی در جشن نیز تاثیرگذار است. تامین محل برگزاری مطابق با انتظارات عروس و داماد از اصول برنامه ریزی و تشریفات جشن عروسی است.

تصمیم صحیح در مورد انتخاب باغ عروسی مناسب برگزاری جشن با نبود تجربه اجرایی امری نیست که از عروس و داماد بتوان انتظار داشت که به تنهایی به بهترین نتیجه ممکن در انتخاب و قرارداد اجاره برسند. بخصوص وقتی که مرجع دقیق اطلاعاتی در زمینه قیمت ها و نتیجه اجرای مراسم گذشته در هر باغ دسترس همه نیست.

تزیین سفره عقد

تزیین سفره عقد

اکثراً عروس خانم ها و آقا دامادها نمی دانند که چرا باید سفره عقد در مراسم ازدواج وجود داشته باشد و بر سر آن بنشینند. اجزای سفره عقد شامل چه چیزهایی است و علت چیدن این وسایل و تزیین سفره عقد چیست؟

سفره عقد

سفره عقد سفره ای زیباست که در مراسم عروسی ، عروس و داماد بر سر آن می نشینند و به خطبه عقد گوش می دهند.این رسم دیرینه اکنون از ملزومات جشن عروسی محسوب میشود و چیدمان آن به مرور زمان تغییراتی داشته است. این سفره شامل اجزای متفاوتی است که هرکدام دارای معنا و مفهومی خاص می باشند و پیامی را منتقل می کنند که برای زوج های جوان ، شادی و خوشبختی را به همراه می آورد. امروزه زیبا و خاص بودن سفره عقد ، استفاده از چیدمان مناسب ، گل آرایی و دیزاین شیک امری بسیار مهم محسوب می شود به این دلیل که به مراسم جلوه ای شاد تر و جذاب می دهد.

تاریخچه سفره عقد
تاریخ درست و دقیقی از پیدایش و چینش آن موجود نیست اما با توجه به شواهد از زمان قبل از پیدایش اسلام این سنت رواج داشته و با گذر زمان و ظهور اسلام تغییراتی در آن به وجود آمده و نماد و اشیاء دیگری بر اساس عقاید مذهبی نیز در آن جای گرفته است. البته ناگفته نماند که آداب و رسوم هر فرهنگ و قومیتی در شهرهای گوناگون با یکدیگر متفاوت است.

مدل سفره عقد

امروزه با وجود طراحان و با توجه به سلیقه های مختلف مدل های متنوعی از تزیینات سفره عقد وجود دارد که برخی بسیار ساده و زیبا و برخی بی نهایت شیک و مجلل هستند. آنچه انتخاب برای زوج ها را سخت میکند تنوع در مدل و سبک آنهاست که با جستجو در اینترنت انواع آن مانند سفره عقد کریستال ، سفره عقد سنتی ، سفره عقد جدید ، نقره یا سیلور ، عربی ، طلایی ، سفره عقد لوکس ، سفره عقد شیشه ای و … را مشاهده می کنید.

وسایل سفره عقد

در ابتدا معانی هرکدام از اجزای سفره عقد را بدانیم تا در هنگام تدارک دیدن مراسم موردی از قلم نیفتد:
سفره : پارچه ای است که معمولا به سلیقه طراح و یا عروس و داماد انتخاب شده و تمامی اجزا روی آن چیده می شود. در قدیم از پارچه ترمه (پارچه ابریشمی) طبق سنت استفاده می شد.

قرآن : کتابی مقدس و پیامی از سوی خداست و نمادی است برای تحکیم خانواده به این معنا که این وصلت از سوی خداوند مورد تایید است.

آینه و شمعدان :جایگاه آینه بر سر سفره و روبروی عروس و داماد است تا یکدیگر را در آن ببینند و شمع های روشن در شمعدانی های کنار آینه نماد گرمی و روشنایی این پیوند می باشد.

شاخه نبات : نمادی از شیرینی زندگی برای عروس و داماد است که در هنگام خطبه عقد هم شنیده می شود.

آب: نماد روشنایی و گشایش راه در زندگی است که وجود آن در سر سفره از واجبات است. برای زیباتر شدن سفره عقد آب درون تنگ گل آرایی می شود.

عسل : به این معناست که عروس و داماد با گذاشتن عسل در دهان یکدیگر باعث شیرین کامی هم در طول زندگی باشند.عسل در ظروف و یا جام های کوچک و شیک تزیین می گردد.

سکه و نقل : سکه نشانه افزایش رزق و روزی است و نقل هم برای شیرین کامی.

نان و پنیر و سبزی : وجود آن از سنت های قدیمی است که نان (معمولا نان سنگک ) و پنیر نمادی از وسعت برکت و سفید بختی و سبزی به معنای سلامتی در زندگی می باشد.
بادام و گردو و فندق و گندم : نمادی از عمر طولانی و به نشانه ی وفور نعمت و روزی و باروری عروس و داماد هستند.

اسپند : برای دور شدن چشم بد از زندگی عروس و داماد حتما سر سفره قرار دارد.

میوه : به معنای بهره مندی عروس و داماد از تمامی نعمات در زندگیست. معمولا در سفره میوه هایی نظیر سیب و انار و انگور استفاده می شده اما اکنون بخاطر زیبایی بیشتر از میوه های دیگری که نیازی به آنها نیست در میوه آرایی استفاده می کنند.

تخم مرغ : نمادی از زایش است

کله قند : کله قند نمادی است از باریدن شادی و خوشی بر سر عروس و داماد .معمولا پارچه ای به رنگ سفید بالای سر زوجین گرفته میشود و کله قند توسط دوشیزگان بر روی آن ساییده می شود.

گلاب : عطر گلاب آرامش بخش است و برای معطر شدن سفره در آن قرار میگیرد.

شیرینی : سمبلی از شیرینی زندگیست که پس از پایان خطبه عقد بین میهمانان پخش می شود.

گل : نمادی است از طراوت و شادابی در زندگی.

انتخاب کت شلوار دامادی

انتخاب کت شلوار دامادی

انتخاب رنگ کت شلوار دامادی یک انتخاب کاملا سلیقه‌ای و شخصی است. اما قوانین خوش‌پوشی به شما می‌گوید که بهتر است از انتخاب رنگ‌های غیر رسمی خودداری کنید. معمولا بهترین رنگ و رسمی‌ترین رنگ برای کت شلوار دامادی رنگ مشکی است. رنگی با وقار که هیچ وقت از مد نمی‌افتد. رنگ انتخابی بعدی شما رنگ سفید است، رنگی که انتخابش کمی جسارت می‌خواهد. اگر کت شلوار سفید را انتخاب می‌کنید بهتر است برای  کمربند، کفش و سایر انتخاب هایتان به رنگ مشکی فکر کنید در غیر این صورت برای دیده شدن در عکس‌ها باید به رقابتی تنگاتنگ با عروس خانم فکر کنید!

کت شلوار

انتخاب لباس داماد از کت و شلوار گرفته تا کفش و کمربند برخلاف آنچه ظاهر ماجرا نشان می‌دهد چندان هم ساده نیست، این انتخاب ریزه‌ کاری‌های خاص خودش را دارد، به خصوص وقتی قرار است شما هم پا به ‌پای عروس خانم در شب عروسی ‌تان بدرخشید. در این بخش از سایت جشن عروسی به شما می‌گوییم چطور می‌توانید با  یک دست کت و شلوار ساده یک داماد خوش‌تیپ باشید و در لباس‌ داماد درست و حسابی به چشم بیایید.

رنگ کت شلوار دامادی

رنگ‌ طوسی هم انتخاب‌ دیگری است که پیشرو دارید؛ انتخابی که چندان قابل توصیه نیستند. این رنگ‌ها با وجود زیبا بودنشان در حالت عادی در ذات‌شان چندان رسمی نیستند و به همین دلیل اجازه نمی‌دهند که شما در لباس دامادی‌ درست و حسابی به چشم بیایید. خودتان را در یک کت شلوار طوسی در کنار لباس عروس‌ خانم تصور کنید، حتما با ما هم عقیده می‌شوید که با انتخاب این رنگ دست کم عکس‌های ‌تان سرد و بی‌روح می‌شوند.

مات بپوشید

جنسی که برای کت شلوار دامادی انتخاب می‌کنید از هر جنسی می‌تواند باشد مشروط بر اینکه روی تن شما ایست خوبی داشته باشد و کاملا شق ‌و رق بایستد. این جنس باید آنقدر قابل اعتماد باشد که شما در طول چند ساعتی که آن را به تن دارید نگران چروک برداشتن آن نباشید. اما همه اینها به کنار، یک نکته در انتخاب جنس کت شلوار دامادی بسیار ضروری است و آن اینکه شما هرگز نباید سراغ کت شلوارهای براق بروید. این قاعده رنگ هم بر نمی‌دارد؛ سفید یا مشکی، کت و شلوار شما باید مات باشد و بدون کوچک ‌ترین زرق و برقی البته حاشیه‌ های ظریف و براقی که برای کت و شلوار دامادی انتخاب می‌شوند از این قاعده مستثنا هستند.

کت و شلوار

سایز خودتان

کت و شلواری که به عنوان کت و شلوار دامادی انتخاب می‌کنید، می‌تواند هر مدلی باشد؛ دو دکمه، چهار دکمه، یقه کشیده و بلند یا…  همه اینها در گرو فرم اندام شماست و اینکه روی بدن شما چه مدلی بهتر جواب می‌دهد. این بهتر جواب‌ دادن هم یعنی قد  شما را کشیده‌تر و  سایزتان را جمع و جورتر کند. اما مهم‌تر از همه این موارد انتخاب سایز درست است. دقت کنید که کت و شلوار  به خصوص در قسمت سرشانه باید درست روی‌ اندام‌تان بنشیند. اندازه کت شلوار شما نباید ذره‌ای بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از سایز واقعی‌تان باشد.

روی مچ چپ شما

مقوله ساده‌ای به نام ساعت اتفاق دیگری است که می‌تواند از شما یک داماد خوش‌تیپ بسازد توصیه اول و مهم‌تر این است که ساعتی که به عنوان ساعت دامادی انتخاب می‌کنید تمام استیل باشد. یک ساعت با بند استیل فارغ از طرح و رنگ صفحه به شما ظاهر رسمی‌تری می‌دهد. انتخاب رنگ طلایی یا نقره‌ای برای ساعت هم کاملا در گرو سلیقه شخصی شماست اما بهتر است زرد یا نقره‌ای بودن را  هماهنگ با رنگ حلقه‌ ازدواج در نظر بگیرید. اما اگر به هر دلیلی سراغ ساعت بند چرمی رفتید باید به سه‌گانه بندساعت، کمربند و کفش فکر کنید. وقتی کفش و کمربندتان مشکی است یک ساعت بند چرمی قهوه‌ای با هر قیمتی و از هر برندی که باشد خوش‌پوشی شما را زیر سؤال می‌برد.

سفید بپوشید

اگر رنگ مشکی را برای کت شلوار دامادی انتخاب می‌کنید شک نکنید که بهترین رنگ برای پیراهن شما رنگ سفید است. این ترکیب رسمی‌ترین ترکیب رنگی  است که شما می‌توانید برای لباس داماد‌ در نظر بگیرید، به خصوص وقتی آن را با دستمال گردن، کراوات یا پاپیونی با همین رنگ ست می‌کنید. در مورد کت‌ شلوار سفید هم بهترین رنگ برای پیراهن شما رنگ سفید است.

لباس داماد

برای جیب کوچک روی ‌کت دامادی دو انتخاب دارید؛ دستمال ابریشمی یا یک گل کوچک. انتخاب بین این دو هم کاملا سلیقه‌ای ‌است اما پیشنهاد ما دستمال ابریشمی از جنس کراوات است، چون این دستمال به مراتب ظاهر شما را رسمی‌تر می‌کند. اما اگر گل را ترجیح می‌دهید باید از یک قانون کلی پیروی کنید، آن هم اینکه باید سراغ یک غنچه کوچک بروید. یادتان باشد کوچک بودن این گل یک اصل است.

دکمه سردست

اگر خیال دارید خوش‌پوشی را به حد کمال برسانید و از هر نظر یک داماد خوش‌تیپ باشید، نباید به یک پیراهن معمولی فکر کنید. پیراهن انتخابی شما باید مخصوص باشد و قابل استفاده برای یک جفت دکمه سردست زیبا که حتما آن را با سنجاق کراوات‌ تان ست کرده‌اید. استفاده از دکمه‌های سردست علاوه بر اینکه رسمی بودن ظاهر شما را تکمیل می‌کند به شما وقار دامادی خاصی می‌دهد.

انتخاب مدل موی داماد

انتخاب مدل موی داماد
طراحی مدل موی داماد یا یک مدل موی مناسب برای هرشخصی نیاز به فاکتورهایی مانند در نظر گرفتن چهره و اجزای صورت، نوع پوشش لباس، شخصیت فرد، جنس و رنگ و تراکم مو و دیگر عوامل بستگی دارد. اما برای طراحی مدل موی داماد نیاز به زمان بندی مناسب جهت طراحی و اتود زدن روی داماد است تا بتوان با در نظر گرفتن تمام فاکتورها برای شب عروسی یک مدل موی جذاب و استایل منحصر به فرد برای یک داماد ایرانی خلق کرد.

این نکته مهم است که لباس داماد در جشن عروسی با روزها و شب های دیگر کاملا متفاوت است و بازهم با درنظر گرفتن فاکتورهای بالا بهترین مدل مو طراحی می شود. برای شب عروسی و برای یک داماد ایرانی مدل موهای کلاسیک مناسب است و تا حد ممکن باید سلایق داماد در نظر گرفته شود و خاص ترین و بهترین مدل موی داماد انتخاب شود.

مدل موی داماد

در ادامه شما را با چند مدل موی داماد که انتخاب بهتری است آشنا خواهیم کرد.

– مدل موی ساده و کلاسیک که موها در قسمت بالای سر بلندتر بوده و به زیبایی آراسته شده‌اند برای شب دامادی انتخاب مناسبی است.

– مدل موی محوشونده یکی از جدیدترین مدل موی مردانه است. این مدل مو برای داماد بسیار مناسب است و استایل آن‌ها را خاص‌تر می‌کند. حالت پف موها در جلوی سر نیز یک انتخاب مناسب برای مدل موی داماد است.

– مدل موی محوشونده هماهنگی خوبی با ته‌ریش مردانه دارد و جذابیت آقایان را بیشتر می‌کند. این مدل مو نیز حالتی جدید و مدرن داشته و برای مراسم عروسی و یا عقد نیز بسیار مناسب است.بسیاری از آقایان ترجیح می‌دهند که مدل موهایشان در روز عروسی بسیار مرتب و شیک باشد. این مدل مو که حالت محوشدگی اندکی دارد، یک انتخاب ایده‌آل برای شب دامادی است.

– ایجاد یک خط مشخص در کنار موها می‌تواند استایلی متفاوت را برایتان ایجاد کند. موهایی که به یک اندازه کوتاه شده‌ و به یک سمت حالت داده شده‌اند، یکی دیگر از انتخاب‌های مناسب برای آقای داماد است.

– گاهی آقایان ترجیح می‌دهند که موها و ریش و سبیلشان در یک سطح باشد و فقط با مرتب کردن آن، ظاهری مناسب برای روز عروسی خود ایجاد کنند. این مدل ساده نیز یک انتخاب مناسب می باشد.