نکاتی برای خرید حوله عروس و داماد

نکاتی برای خرید حوله عروس و داماد

یکی از اقلام مهم برای خرید عروسی حوله عروس داماد است. از آنجایی که انواع حوله عروس و داماد چه ست های حوله ای دو قلو و چه ست حوله تک در بسته بندی جعبه ای به مشتری عرضه می شود و امکان مشاهده و امتحان کردن تمام محتویات جعبه این نوع حوله ها وجود ندارد، در هنگام خرید باید دقت بیشتری به خرج داد.
در بیشتر سرویس های حوله عروس و داماد مخصوصاً انواع ارزان قیمت آنها از دمپایی های یک بار مصرف استفاده می شود. بهتر است هنگام خرید از فروشنده بپرسید که آیا دمپایی های ست مورد نظر شما یکبار مصرف یا به اصطلاح پفکی است و یا دمپایی تزریقی قابل شستشو می باشد.

رنگ حوله عروس و داماد

نوع رنگ استفاده شده در حوله عروس و داماد تاثیر بسیار زیادی بر قیمت و کیفیت حوله دارد. در مورد رنگ حوله بهتر است از فروشنده پرسیده شود که آیا رنگ حوله ثابت، نیمه ثابت و یا نامرغوب است. رنگهای نامرغوب در هر بار شستشو رنگ داده و هر بار از کیفیت رنگ حوله کاسته می شود و در اولین استفاده حتی بدن شخص نیز بعد از استفاده کمی رنگی می شود.

قیمت حوله عروس و داماد

قیمت حوله بیشتر نسبت به ضخامت و وزن حوله تعیین می شود. در مقایسه قیمت دو نوع مختلف حوله بهتر است در مورد وزن آنها نیز سوال شود. ممکن است تفاوت قیمت دو نوع مختلف ولی در ظاهر مشابه به دلیل تفاوت وزن آنها باشد و نه کیفیت دوخت، رنگ و یا حتی مارک حوله. حوله های سبک و سنگین هر کدام محاسن و معایب خود را دارند که بستگی به سلیقه مشتری دارد و لزوما حوله نازکتر به معنی بی کیفیت بودن حوله نیست.

حوله های با ضخامت کمتر به دلیل سبک بودنشان زود تر خشک شده و بهداشتی ترند و همچنین هنگام استفاده به دلیل سبکی حوله، فرد احساس راحتی بیشتری می کند و همچنین قیمت حوله های سبک بسیار مناسب است در حالی که حوله هایی با ضخامت بیشتر در موقع استفاده با جذب آب بدن سنگینتر شده و موجب خستگی فرد می شود و موقع شستشو و خشک کردن حوله نیز همان مشکل را دارد و دیرتر خشک شده و زود بو میگیرند ولی در عوض نرم تر، زیباتر و در عین حال گران ترند.

اندازه و دوخت حوله

اندازه و نوع دوخت حوله نیز در حوله های بسته بندی شده قابل مشاهده نیست و در بعضی از حوله ها برای ارزانتر شدن حوله از عرض و طول حوله کم می کنند که در بعضی مواقع حوله را کاملا بلااستفاده می کند به خصوص در حوله های مردانه. این موضوع نیز در خرید حوله بهتر است از فروشنده پرسیده شود که آیا دوخت و اندازه حوله مورد نظر استاندارد است یا نه.

مارک و مرغوبیت حوله

بیشتر حوله های بی کیفیت با سوء استفاده از مارک های معروف مانند گلبافت، نرمینه، گلنار، لامع و انواع و اقسام شرکت های ترک، به فروش می رسد. در موقع خرید اطمینان حاصل کنید که اگر حوله ای با این نام به فروش می رسد آیا واقعا تولید این شرکت است و یا با سوء استفاده از این نام ها قصد فروش کالای بی کیفیت را دارند که اگر محصول تولیدی با کیفیت و مرغوب بود با نام خود تولید کننده به فروش می رسید.

هر چه حوله نرم تر باشد یعنی اول از نخ مرغوب در تولید آن استفاده شده و دوم از نرم کننده بیشتری در مرحله رنگرزی حوله استفاده شده که هر چه استفاده از نرم کنده حوله بیشتر باشد آبگیری حوله کمتر می شود و معمولا آبگیری حوله بعد از دو سه بار شستشو بیشتر می شود.

راهنمای انتخاب صحیح تور عروس


راهنمای انتخاب صحیح تور عروس

تور عروس بطور معمول به همراه لباس سفارش داده می شود و باید با لباس تناسب داشته باشد. در حال حاضر تورها با اندازه های مختلفی دوخته می شوند. قیمتشان برای خرید با توجه به اندازه تور تعیین می شود. تورهای بلندی که حاشیه دانتل دوزی دارند گرانتر از بقیه هستند. البته اگر حاشیه با گیپور دوخته شده باشد قیمتش ارزانتر تمام می شود. به تفاوت های دانتل و گیپور توجه کنید. دانتل ظرافت بیشتری دارد و پارچه مرغوب تری است. در برخی از مزون ها و آرایشگاه ها تور عروس با قیمت های ارزان تری اجاره داده می شوند.

تورهای خیلی کوتاه کاربرد کمی دارند و کمتر کسی آنها را سفارش می دهد. اگر می خواهید یک عروس فانتزی باشید و مدل موهای شما شلوغ و پرکار است انتخاب تورهای خیلی کوتاه شما را از سایر عروس ها متفاوت نشان می دهد. در صورتی که بالا تنه شما کوتاه است تورهایی که ارتفاع شان تا روی شانه می‌رسد، انتخاب ها مناسب تری هستند و کوتاهی بالاتنه را می‌پوشانند.

اگر لباس شما نسبتاً ساده است تورهای بلند حاشیه داری را انتخاب کنید که تا پایین لباس شما امتداد دارد ولی اگر لباستان نگین دار است از تور کوتاه استفاده نمایید. اگر کمی اضافه وزن دارید و می‌خواهید لاغر‌تر به نظر برسید به سراغ تور ساده و کم چین بروید. این تورها بدن شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد.

وقتی می خواهید تورهای خیلی بلندی انتخاب کنید که دنباله شان روی زمین کشیده می‌شود بهتر است به فکر تور اضافه هم باشید. این تورها را فقط برای عکاسی در آتلیه یا مراسم عقد روی سرتان بگذارید و قبل از رسیدن به سالن اصلی مراسم، تور کوتاهتری روی سرتان قرار دهید. تورهای بلند دست و پا گیر هستند و معمولا زیر دست و پای مهمانان پاره می شوند. اگر تور را اجاره می کنید این نکته بیشتر اهمیت دارد، باید تور سالمی را به فروشنده تحویل دهید.

اگر بخشی از لباس شما با پارچه دانتل دوخته شده توری را انتخاب کنید که حاشیه هایی از جنس دانتل دارد. این حاشیه های دالبری شکل با لباس شما هماهنگی بیشتری دارند. رنگ تور هم باید با لباس عروس هماهنگ باشد. اگر لباس شما سفید یخچالی است تورهای نباتی را انتخاب نکنید.

قیمت تور عروس

معمولا ارزان ترین تورها آن هایی هستند که هیچ نوع کار دستی روی آن ها وجود ندارد و ساده هستند. این نوع تورها را خودتان در خانه می توانید تهیه کنید و هم چنین می توانید آن را به دست آرایشگرتان بسپارید تا آن را به صورت فانتزی روی شنیون تان مدل دهد.
گران ترین نوع تور آن هایی هستند که کاردست زیادی داشته باشند یا تورهای بلندی باشند یا روی آن ها را با گیپور کار کرده باشند، که البته شکیلتر نیز هستند. از آنجا که تورهای بلند در مراسم عروسی خیلی زود کثیف یا پاره می شوند بعضی از مزون ها ترجیح می دهند تور را به شما بفروشند.

تور عروس بر اساس مدل مو

قبل از انتخاب مدل تور عروس تان با آرایشگر خود مشورت کنید که چه مدل مویی قرار است در روز عروسی برای شما درست کند. چون اگر قرار است تور بلندی را انتخاب کنید باید موهای شما جمع شود تا آرایشگر بتواند تور را به موهایتان محکم کند. و اگر قرار است موهایتان باز باشد باید حتما تور عروس از بلندی موهایتان بلندتر باشد.

تور عروس بر اساس صورت

اگر صورت بیضی شکل یا لوزی (الماسی) داشته باشید، به دلیل اینکه صورت شما کاملاً متقارن و متناسب است، بنابراین انتخاب‌های شما نامحدود می‌باشند.
برای یک صورت کامل گرد، یک تور که در طرفین صورت پایین بیاید، مناسب می‌باشد.
برای یک فک چهارگوش (مربع شکل) رشته‌های پیچیدۀ مناسب می‌باشند. در این حالت، یک تور بلندتر نسبت به تور کوتاه گسترده، بهتر خواهد بود.
اگر شما صورتی کشیده دارید، به دنبال یک تور آبشاری که با یک تاج یا کلاه پهن و یا تاج گل جور است، باشید.
در یک صورت مستطیلی شکل از امتحان کردن تورهای حجیم‌تر نترسید، این حالت پف‌دار باعث می‌شود که صورت شما، بیشتر متقارن و متناسب به نظر برسد.

نکات مهم در انتخاب تور عروس

اگر در اندامتان عیبی دارید، می‌توانید با کمک تور مقداری از آن را بپوشانید و یادتان باشد که نباید اندازه تور را در همان نقطه ایراد اندامتان قطع کنید. مثلا اگر کمر پهنی دارید نباید تور را روی کمرتان قطع کنید. بلکه باید اندازه آن طوری باشد که روی کمرتان را پوشانده و روی باسن قطع شود.

تورهای بلند برای عروس های قد کوتاه مناسب هستند و برای خانم های قد بلند تورهای متوسط و پرچین بهتر هستند.
از تورهای شلوغ پرهیز کنید. این گونه تورها مانع جلوه کردن لباس و تاج و مدل موهای تان خواهند شد.

امروزه تورهایی به بازار آمده که معمولا همراه با یک کلاه کوچک هستند و اندازه آنها بسیار کوچک است. این تورها را جلو سر می‌گذارند تا بتواند بخش کمی از صورت عروس را بپوشاند .اگر قصد استفاده از این تورها را دارید باید بدانید که آن ها فقط با یک لباس و آرایش کاملا اروپایی و ساده جور در می‌آیند. هر چه تورهای بلند سلطنتی‌تر و رسمی‌تر هستند تورهای کوتاه ساده ترند و به سبک اروپایی نزدیک ترند و زیبایی خاص خودشان را دارند.
اگر در لباس تان طرح خاصی مثل گل رز استفاده شده می‌توانید آن طرح را در تورتان نیز تکرار کنید تا جلوه هر دوی آن ها چند برابر شود.

قبل از خریدن تور، حتما انواع آن را روی سرتان بگذارید و امتحان کنید. البته بهتر است این کار را به همراه تاج تان انجام دهید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید. دقت کنید که تور عروس باید با لباس هماهنگی داشته باشد.
اگر در لباس تان گیپور استفاده شده باشد می توانید تورتان را نیز به همان سبک سفارش دهید. اگر در لباستان مروارید، قیطان دوزی، روبان دوزی و یا حتی شکوفه کار شده باشد می‌توانید تورتان را با آن هماهنگ کنید.
اگر چاق هستید حتما از تورهای کم چین و ظریف و بلند استفاده کنید.

تورهایی که اکلیل دارند فقط برای عروس هایی که در سنین پایین ازدواج می‌کنند مناسب هستند.
اگر مراسم عقد و نامزدی تان را از مراسم عروسی جدا کردید و سر سفره عقد با لباس رنگین نشستید می‌توانید از توری که با رنگ لباستان هماهنگ باشد استفاده کنید. حتی می‌توانید از این تور فقط سر سفره عقد استفاده کنید.
معمولا تورهای ظریف و کم آهار انتخاب بهتری هستند و هرگز از مد نمی افتند.
فراموش نکنید که با لباس عروس شیری و نباتی باید تورهای همرنگ با آن استفاده کرد و هرگز از تور سفید استفاده نکنید، زیرا هر قدر هم اختلاف رنگ آن ها کم باشد، باز هم توجه دیگران را جلب خواهد کرد.

کیک ژله ای با توت فرنگی

کیک ژله ای با توت فرنگی

در این مقاله از مجله عروسی قصد داریم دسر کیک ژله ای توت فرنگی که می توانید برای مهمانی ها و جشن هایتان آماده و سرو نمایید را معرفی کرده و طرز تهیه آن را آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.

زمان آماده سازی این دسر حدود ۴۰ دقیقه است و مقدار موادی که در اینجا ذکر شده برای ۱۲ نفر مناسب می باشد.

مواد لازم کیک ژله ای با توت فرنگی

تخم مرغ ۴ عدد
شکر نصف پیمانه
آرد سفید نصف پیمانه
مقدار کمی وانیل
برای موس توت فرنگی:
پودر ژله توت فرنگی ۱۷۰ گرم
آب جوش ۲ پیمانه
آب سرد ۱ پیمانه
خامه زده شده ۳ پیمانه
برای روکش توت فرنگی:
توت فرنگی تازه ۱۰ عدد
پودر ژله توت فرنگی ۸۵ گرم
آب جوش ۱ پیمانه
آب سرد نصف پیمانه

کیک ژله ای توت فرنگی از سه لایه تشکیل می شود. لایه اول کیک ساده است که خیلی خیلی راحت بوده و با سه ماده تهیه می شود. البته برای این لایه از هر کیک دیگری هم می توانید استفاده کنید. مثلاً می توانید برای راحتی کار از پودر کیک وانیلی استفاده کنید. کیک در ظرف بزرگی به صورت یک لایه نسبتاً نازک تهیه می شود. وقتی کیک آماده و خنک شد، موس توت فرنگی روی آن را می پوشاند. این لایه باید حتماً قبل از ریختن لایه بعدی در یخچال خنک شود. لایه آخر یک لایه شفاف از ژله توت فرنگی و تعدادی توت فرنگی تازه است. اگر توت فرنگی تازه در دسترستان نیست، می توانید آن را از این مرحله حذف کنید.

طرز تهیه کیک ژله ای توت فرنگی

ابتدا فر را با دمای ۱۷۵ درجه روشن کنید و بگذارید گرم شود. کف و دیواره های یک ظرف پیرکس حدوداً ۲۰ در ۳۰ سانتی چرب کنید و کنار بگذارید.

تخم مرغ ها را در کاسه ای بشکنید. شکر را به آن اضافه کنید و ۵ دقیقه با همزن بزنید تا پف کند و رنگش روشن شود. سپس آرد را به همراه وانیل به آن اضافه کرده و زیر و رو نمایید. خمیر تهیه شده را داخل ظرف پیرکس بریزید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید تا طلایی رنگ شود. سپس کیک ساده را از فر خارج کنید و بگذارید نیم ساعت بماند تا خنک شود. در این مدت موس توت فرنگی را تهیه کنید.

برای تهیه موس توت فرنگی، ۱۷۰ گرم پودر ژله توت فرنگی را در یک کاسه متوسط بریزید. ۲ پیمانه آب جوش را به آن بیافزایید و آنقدر هم بزنید تا کامل در آب حل شود. سپس یک پیمانه آب سرد روی آن بریزید و هم بزنید. مخلوط را نیم ساعت کنار بگذارید تا خنک شود. بعد از این مدت، خامه زده شده را به مخلوط ژله اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. اگر موس توت فرنگی شل است نگران نباشید چون در مرحله بعدی در یخچال سفت خواهد شد.

وقتی کیک به اندازه کافی خنک شد، موس توت فرنگی را روی آن بریزید و با لیسک یا پالت روی کیک پخش کنید. ظرف را یکی دو بار روی میز آشپزخانه بزنید تا اگر حبابی در موس هست از بین برود و سطح آن کاملاً صاف شود. حال ظرف را به یخچال منتقل کنید و بگذارید حداقل یک ساعت در همان حال بماند.

برای تهیه روکش ژله‌ای، ۸۵ گرم ژله توت فرنگی را در ۱ پیمانه آب جوش حل کنید. یک دقیقه به آرامی هم بزنید و سعی کنید حباب ایجاد نشود سپس نصف پیمانه آب سرد را با آن مخلوط کنید و کنار بگذارید تا خنک شود.

برگ توت فرنگی‌ها را کنده و آنها را از وسط نصف کنید. کیک را از یخچال خارج کنید و توت فرنگی ها را به طور منظم روی موس بچینید. وقتی ژله کاملاً ولرم شد، یک قاشق را به طور برعکس روی ظرف بگیرید. ژله را به آرامی پشت قاشق بریزید تا روی کیک چکه کند و لایه ژله‌ای شفاف به آرام سطح موس را بپوشاند. یک ساعت دیگر کیک را در یخچال بگذارید تا خنک شود. کیک توت فرنگی ژله ای شما آماده است.

ترکیب رنگ‌های زرد، صورتی و قرمز به کیک ظاهر بسیار زیبایی می دهد. این کیک زیبا را می توانید در آخر به صورت تکه های یک نفره برش بزنید و در مهمانی ها و مناسبت های مختلف سرو کنید.

تزیین کیک عروسی با گل طبیعی


تزیین کیک عروسی با گل طبیعی

یکی از رسم های مهم و اصلی در مراسم عروسی خرید کیک عروسی و تزیین آن است. کیک عروسی به روش های متنوع زیادی تزیین می گردد که انتخاب آن بستگی به سلیقه و میزان بودجه عروس و داماد دارد. بهترین تزئیناتی که گران هم نیستند میوه های تازه یا برخی از گل ها می باشند که هزینه بسیار پایینی دارند. گل های شکری یا گل های دست ساز بیشترین هزینه را دارند.

یکی از زیباترین روش ها برای تزیین کیک عروسی استفاده از گل های طبیعی است. برای ایده گرفتن برای تزیین کیک عروسی با گل طبیعی با این مقاله همراه باشید. در این مقاله از مجله عروسی جدیدترین مدل های تزیین کیک آورده شده است.

کیک عروسی با گلتزیین کیک عروسی با گلکیک عروسی با گل طبیعیکیک عروسی با گل طبیعی

انواع مژه مصنوعی برای آرایش چشم ها


انواع مژه مصنوعی برای آرایش چشم ها

استفاده از مژه مصنوعی، خواه برای یک مراسم و مهمانی خاص باشد یا صرفاً برای افزایش اعتماد به نفس، به پای ثابت آرایش خانم ها و عروس خانم ها تبدیل شده است. بر خلاف اکستنشن مژه مصنوعی که روشی نسبتا دائمی است، مژه مصنوعی موقتی بوده و عمری کمتر از ۲۴ ساعت دارد. در این مطلب از مجله جشن عروسی با نکاتی حرفه ای در مورد انتخاب مژه مصنوعی مناسب چشمانتان آشنا می شوید، پس با ما همراه باشید.

قبل از هر چیز باید بدانید که در بازار چند نوع مژه مصنوعی وجود دارد.

مژه مصنوعی کامل

این نوع مژه رایج ترین نوع است و گذاشتن آن هم زمان کمی می برد. مژه ها روی نواری قرار گرفته اند که آن نوار به پلک می چسبد. نکته منفی این نوع مژه ها این است که بسته به نوع نواری که در آن ها استفاده شده، ممکن است مصنوعی بودن آن ها توی چشم بزند.

مژه مصنوعی نیمه

این نوع مژه روی نوار کوتاه تری قرار گرفته و معمولا فقط نیمه بیرونی پلک را پوشش می دهد. همین موضوع باعث می شود تا این نوع مژه ها طبیعی تر به نظر رسیده و کاربرد و گذاشتن آنها راحت تر باشد.

مژه مصنوعی نیمه برای هر دوع چشم افتاده و گربه ای عالی است. گوشه رو به بالای این نوع مژه ها، قسمت بیرون چشم را بالا کشیده و خط مورب و زیبای چشم را بیشتر جلوه می دهد. همچنین، این نوع مژه مصنوعی، برای چشم های نزدیک به هم یا چشم های گرد هم بسیار مناسب است. چون گوشه های داخلی چشم را باز گذاشته و کمک می کند فرم چشم کشیده تر شود.

مژه مصنوعی دانه ای

مژه مصنوعی دانه ای هم یا به صورت تکی است یا به صورت دسته ای که به آن خوشه ای می گویند. این مدل، راحت ترین نوع مژه مصنوعی، برای اکثر افراد می باشد اما کار گذاشتن آن ها زمان زیادی می برد. مژه مصنوعی دانه ای، آزادی عمل بیشتری به شما داده و میکاپ آرتیست های حرفه ای بیشتر از این نوع مژه ها استفاده می کنند.

انواع مژه مصنوعی

هر کدام از این سه نوع مژه، در انواع مختلفی با اندازه ها و فرم های متفاوت وجود دارند. از جمله طبیعی، شاخه ای، پر پشت، بلند و غیره. بخشی از کاری که باید انجام دهید، انتخاب سبک مژه ای است که می خواهید داشته باشید. هر چه مژه مصنوعی، ظاهر طبیعی تری داشته و سبک تر باشد بهتر است‎.

اگر در کار گذاشتن مژه مصنوعی، ناوارد و مبتدی هستید باید بدانید که هر چه مژه مصنوعی، ظاهر طبیعی تری داشته و سبک تر باشد بهتر است. اگر تراکم مژه هایتان خیلی کم است، بهتر است مژه مصنوعی انتخاب کنید که موهای آن به هم ریخته بوده و حالت ضربدری داشته باشد. زیرا حالت مژه های طبیعی خودمان هم صاف و مستقیم نیست و به سمت های مختلف رشد می کند. برای چشم های کوچک و ریز، بهتر است مژه هایی انتخاب کنیم که زیاد جلب توجه نکند زیرا نمی خواهیم مصنوعی بودن مژه هایمان توی ذوق بزند. افرادی که چشم های درشت دارند هم می بایست از مژه های مصنوعی کامل و طبیعی استفاده کنند، تا از جلوه زیاد چشم کاسته و چشم ها را تلطیف کند.

اگر چشم هایتان خیلی داخل استخوان حدقه چشم قرار گرفته اند، انتخاب مژه های بلند و یا چشمگیر، باعث می شود چشم ها باز تر شده و جلوتر بیایند. اگر چشم های متوسط تا درشت دارید یا چشم هایتان از هم زیاد فاصله دارند، می توانید از مژه های چشمگیرتر و پرپشت استفاده کنید. این نوع از مژه در عین اینکه به مژه های طبیعی تان حجم می دهد، جذاب هم هست.