راهنمای خرید ماشین ریش تراش آقا داماد

راهنمای خرید ماشین ریش تراش آقا داماد

اصلاح و مرتب کردن موهای صورت کار همیشگی آقایان است که باید بخشی از وقت خود را صرف آن کنند بنابراین خرید ماشین ریش تراش برای آقا داماد جزو ملزومات خرید عروسیاست. کیفیت تیغ‌های اصلاح صورت هم با گذشت زمان تغییر کرده و با معرفی تکنولوژی‌های جدید، همواره شاهد معرفی انواع جدیدتری از تیغ اصلاح هستیم. تیغ اصلاح قدیمی‌ترین و حتی پرطرفدارترین وسیله‌ اصلاح صورت باشد اما نمی‌توان گفت بهترین وسیله است.

تیغ اصلاح هرچقدر هم که با کیفیت باشد می‌تواند به پوست آسیب برساند. شاید در راستای همین مشکل بوده است که ماشین اصلاح صورت اختراع شد. ماشین اصلاح صورت به دو دسته‌ تریمر و ریش‌تراش تقسیم‌بندی می‌شود. تریمرها قابلیت اصلاح از ته را ندارند اما ماشین ریش تراش ها که به آنها شیور (Shaver) هم می‌گویند برای اصلاح از ته طراحی شده‌اند.

تیغه ماشین ریش تراش

تیغه ریش تراش را می‌توان مهم‌ترین بخش آن دانست. ماشین اصلاح صورت از لحاظ تیغه به دو نوع چرخشی و نوسانی (فویلی) تقسیم‌بندی شده است. هرکدام از این دو نوع ریش تراش طرفداران مخصوص به خود را دارند و نمی‌توان به‌صراحت گفت که کدام نوع بهتر است. معتبرترین شرکت تولیدکننده ریش تراش چرخشی فیلیپس است. در این زمینه فیلیپس در کنار خود رقیب قدرتمندی نمی‌بیند و از میان شرکت‌های معتبر تنها رمینگتون را می‌توان نام برد. اما تولیدکنندگان ریش تراش فویلی متنوع‌تر بوده و معروف‌ترین آن‌ها پاناسونیک و براون هستند. سر ریش تراش از یک یا چند تیغه به همراه پوششی فلزی روی تیغه‌ها تشکیل‌شده است. ریش‌تراش‌های چرخشی عموماً سه تیغه هستند و ریش تراش های فویلی از یک تا پنج تیغه دارند.

پوشش فلزی روی تیغه ها هم اهمیت زیادی دارد. این پوشش باید به گونه‌ای باشد که موهای خیلی کوتاه یا بلند و حتی موهای خوابیده زیر گردن را به سمت تیغه‌ها هدایت کند. سطح صورت صاف نیست و دارای انحناهایی در قسمت‌های مختلف مثل چانه و گردن است. هنگام حرکت سر ریش‌تراش روی صورت باید همه‌ی قسمت‌های تیغه روی صورت قرار داشته باشد تا کار اصلاح سریع‌تر انجام شود. برای این منظور تیغه‌ها باید شناور باشند و در جای خود حرکت کنند.

ریش تراش ضد آب

اولین ریش تراش ها برای اصلاح صورت در حالت خشک طراحی شده بودند؛ اما امروزه ماشین های اصلاحی وجود دارند که در برابر نفوذ آب مقاوم بوده و می‌توان از آن‌ها در حالت خشک و مرطوب استفاده کرد. توجه داشته باشید مقاومت در برابر نفوذ آب درجه‌بندی دارد و باید به توصیه‌های شرکت سازنده در این زمینه توجه کرد. کمترین میزان مقاومت مربوط به ریش‌تراش‌هایی است که می‌توان سرشان را زیر شیر آب گرفت و شست. البته اکثراً سر ریش‌تراش قابل جدا شدن است و در اینگونه موارد بهتر است سری را از ریش‌تراش جدا کرده و شست.

تعدادی از ماشین های اصلاح هم هستند که می‌توان آن‌ها را زیر شیر آب شست اما نباید کاملاً در آب فرو برده شوند یا در حالت خیس استفاده شوند. ماشین‌های خشک و مرطوب هم که از اسمشان معلوم است برای چه منظوری ساخته شده‌اند. این ماشین‌ها هم مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب دارند اما بهتر است زیر دوش استفاده نشوند. بیشترین مقاومت در برابر آب را ریش‌تراش‌هایی دارند که شرکت سازنده آن‌ها را کاملاً ضد آب معرفی می‌کند و می‌توان با خیال راحت در حمام و حتی زیر دوش از آن‌ها استفاده کرد.

توجه داشته باشید که استفاده از ماشین اصلاح خیس در حالت متصل به شارژر خطرناک است. به همین دلیل شرکت‌های معتبر تولیدکننده ماشین اصلاح روی تولیدات ضد آب خود مداری قرار می‌دهند که در حالت متصل به برق کار نکند و ایمنی کاربر حفظ شود.

ریش تراش باتری خور

ماشین‌های اصلاح صورت انرژی خود را از برق یا باتری تأمین می‌کنند. باتری ها به دو نوع قابل شارژ و غیرقابل شارژ تقسیم‌بندی می‌شود. هرکدام از این منابع انرژی مزایا و معایب خاص خود را دارند. اگر ریش‌تراش تنها با برق کار کند، همیشه باید نزدیک یک پریز برق کار اصلاح را انجام داد. البته موتورهای که با برق مستقیم کار می‌کنند عموماً دور موتور بالایی دارند و موها را با قدرت بیشتری قطع می‌کنند. اکثر ماشین‌های اصلاح جدید دارای باتری قابل شارژ هستند. باتری‌های قابل شارژ قیمت ماشین اصلاح را بالا می‌برند اما در مقایسه با باتری‌های غیرقابل شارژ که باید مرتباً تعویض شوند، هزینه نهایی کمتری دارند. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد نوع باتری است که در ریش تراش استفاده شده است.

امکانات ماشین ریش تراش

امکانات دیگری مانند صفحه نمایش، قابلیت تنظیم سرعت موتور و نوع خط زن در ماشین های اصلاح مختلف، متفاوت هستند و وجود هرکدام از آنها قیمت ریش تراش را بالا می‌برد. صفحه نمایش عموم ماشین ریش تراش ها درصد شارژ باقی‌مانده را نشان می‌دهد. در بعضی ماشین اصلاح ها می‌توان سرعت موتور را بسته به ضخامت موها کم و زیاد کرد و در بعضی دیگر خود ماشین اصلاح این کار را انجام می‌دهد. خط زن ها هم یا به خود ریش تراش وصل هستند یا باید روی سری آن نصب شوند. امکانات جانبی ماشین تراش تأثیر زیادی روی قیمت آن‌ها می‌گذارد اما به‌طورکلی هرکسی با توجه به بودجه خود و امکاناتی که مدنظر دارد می تواند ریش تراشی مناسب برای استفاده روزانه انتخاب نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.