تالار بهتر است یا باغ عروسی ؟

تالار بهتر است یا باغ عروسی ؟

وقتی عروس و داماد به برگزاری جشن عروسی شان فکر می کنند اولین چیزی که فکرشان را مشغول می کند این است که مراسم را در تالار برگزار کنند یا باغ عروسی. در این مقاله از مجله عروسی قصد داریم به مقایسه مواردی بین تالار و باغ عروسی بپردازیم پس با ما همراه باشید.

اولین موردی که باید به آن توجه کرد فصل برگزاری جشن است. باغ عروسی برای فصل‌های بهار و تابستان مناسب است در حالی که تالارها با داشتن سیستم گرمایش و سرمایش مناسب در هر چهار فصل امکانات لازم را دارند. البته برخی باغ‌ها برای رفع مشکل سرما در زمستان سالن سرپوشیده دارند که باید هزینه‌ای جداگانه بابت آن پرداخت کنید که شاید هزینه اضافی باشد.

باغ ها معمولاً در خارج شهر هستند و تالارها در داخل شهر. طی کردن مسافت طولانی برای رسیدن به محل برای مهمانان گاهی سخت است. خارج شهر ترافیک ندارد، ولی پیدا کردن مکان برای مهمانان گاهی با سردرگمی همراه است که با دادن کروکی به آنها این مشکل رفع می شود. مشکل تالارهای داخل شهر ترافیک خیابان‌ها است که در انتخاب تالار باید مد نظر قرار بگیرد. چه باغ را برای خودتان در نظر می گیرید چه تالار، به محل پارک ماشین مهمانان نیز فکر کنید.

خیلی مهم است که غذا در این شب خاطره‌انگیز برای مهمانان درست سرو شود. یکی از مواردی که در اجاره باغ باید به آن فکر کنید، مسآله گرم ماندن غذا است زیرا در فضای باز غذا سریعتر سرد می شود.

اگر خودتان باغی را برای جشن در نظر گرفته‌اید، به تأمین برق مورد نیاز آن توجه کنید. مطمئن باشید که این مکان قادر به تأمین برق چراغانی ها و گروه موسیقی خواهد بود. اجاره موتور برق برای حل این موضوع فکر خوبی است.

حتماً اگر قرار است در یک باغ مراسم عروسی خود را برگزار کنید به وضعیت هوا نیز توجه داشته باشید، باریدن باران و وزیدن باد می تواند مراسم را به کل به هم بزند.

مورد مهم دیگر در انتخاب باغ عروسی یا تالار که باید مد نظر داشت هزینه ورودی است. برای اجاره باغ‌ها باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. اگر از نظر مالی مشکل دارید، در انتخاب باغ محدود خواهید شد.

کیفیت عکس ها و فیلم ها در تالار به دلیل بسته بودن فضا و نورپردازی محیط بهتر از فضای باز خواهد بود. در فضای باز به خصوص وقتی هوا تاریک شود باید منتظر پایین آمدن کیفیت عکس ها باشید.

اگر تعداد مهمانانتان زیاد نیستند، انتخاب تالار برای شما از نظر هزینه بسیار به صرفه تر خواهد بود. در این موارد انتخاب باغ هزینه هایی اضافی متحمل شما خواهد کرد.

بسته بودن فضای تالار عروسی کمک می کند تا خدمات بهتر و شکیل تر به مهمانان ارائه شود، در صورتی که باز بودن فضای باغ این امکان را از برگزارکنندگان خدمات مجالس می گیرد. هم چنین برنامه ریزی و زمان بندی برای پذیرایی و چیزهای دیگر در تالار راحت تر است.

راهنمای خرید سرویس قاشق چنگال جهیزیه

راهنمای خرید سرویس قاشق چنگال جهیزیه

در گذشته های دور، در میان آمریکاییان و اروپاییان دو سه نسل قبل، این رسم معمول بود که در مهمانیها هرکس ‌باید قاشق چنگال و چاقوی غذاخوری خود را همراه میبرد. علت آن هم بیشتر این بود که شاید معدودی از خانواده‌ها دارای تعداد کافی وسایل غذاخوری برای همه مهمانان خود بودند. بنابراین هرکس به قصد مهمانی از خانه خود بیرون می‌رفت، معمولا یک قاشق و دو چاقو، یکی برای نان و دیگری برای گوشت در جیب خود گذاشته یا به بند جلیقه خود می‌آویخت. اگر کسی هم وسیله جدیدتری مانند چنگال نیز در خانه داشت، آن را همراه خود میبرد.

اما این روزها شرایط تغییر کرده است. سرویس قاشق چنگال با اشکال و طرح‌های مختلف در بازار موجود است و چیدمان سفره‌ها را تغییر داده است. در این مقاله از مجله عروسی قصد داریم به بررسی نکات موردتوجه هنگام خرید سرویس قاشق چنگال برای جهیزیه عروس خانم بپردازیم.

جنس قاشق چنگال

یکی از مهم ترین مواردی که در خرید سرویس قاشق چنگال باید به آن توجه کرد، ضد خش بودن، عدم تغییر رنگ (به اصطلاح سیاه شدن) و امکان شست و شوی آنها با ماشین ظرفشویی است، پس به سراغ قاشق و چنگال های فانتزی که تنها زیبایی دارند نروید، کارایی و کیفیت را در اولویت انتخاب خود قرار دهید، همچنین حتما سرویس های دارای گارانتی را تهیه کنید و از فروشنده در صورت تغییر رنگ و ایجاد خط و خش ضمانت بگیرید. سرویس‌های قدیمی ساخته شده از استیل سبک و نازک و دارای دسته‌های چوبی، برای قراردادن در ماشین‌های ظرفشویی امروزی مناسب نیستند.

امروزه سرویس قاشق چنگال را بیشتر از استیل یا همان فولاد ضدزنگ میسازند. بهترین جنس قاشق و چنگال ترکیبی از استیل و عناصری مانند وانادیوم و تیتانیوم است که برای جلوگیری از زنگ زدن آن، عناصری مثل نیکل و کروم نیز به این ترکیب اضافه میشود.

مارک قاشق چنگال

اگر بخواهیم مارک قاشق و چنگال خوب را به شما معرفی کنیم باید بگوییم، انتخاب یک برند مناسب برای هر وسیله ای تا حد زیادی بستگی به بودجه شما برای آن کالا دارد، اما به طور کلی بهترین مارک سرویس قاشق و چنگال به ترتیب متعلق به برندهای چون سرویس قاشق و چنگال بوگاتی، سولایتر، وی ام اف،سرویس قاشق و چنگال زولینگن آلمان ، سرویس ام جی اس و نیولایف است که با توجه به خارجی بودن برند ها قیمت نسبتا بالایی در مقابل برندهای ایرانی مثل استیل پاشا، زرناب، ناب استیل، استیل ایران دارند. به طور کلی امروزه سرویس قاشق و چنگال های آلمانی و ایتالیایی به دلیل قیمت بالا طرفداران کمتری دارند و سرویس های ایرانی اکثرا برای هتل ها و ادارات مورد استفاده قرار میگیرند و سرویس قاشق چنگال های چینی به دلیل کیفیت و قیمت مطلوب بازار مصارف خانگی را به خود اختصاص داده اند.

اجزای سرویس قاشق و چنگال

قبلاً سرویس قاشق ‌چنگال، از یکسری قاشق ‌و چنگال غذاخوری اصلی ‌همراه یک سرویس مخصوص دسرخوری، چایخوری و مرباخوری و کارد و چنگال کیک‌خوری تشکیل شده بود، اما امروز انواع کفگیر، ملاقه، قاشق‌های مخصوص سوپ و بستنی و گیره سالاد نیز آنها را همراهی میکند.

تکه‌های مختلف یک سرویس قاشق‌ و کارد و چنگال با هر سبکی که باشد، چه مدرن و چه آنتیک، تاثیر زیادی بر جلوه چیدمان میز میگذارد، اما امروزه، کمتر پیش می‌آید از سرویس‌های کامل کارد و چنگال برای سرو غذا در یک ضیافت شام استفاده ‌شود و اغلب افراد از کارد و چنگال و قاشق غذاخوری و چایخوری به شکل معمول خود استفاده میکنند.

برای داشتن یک خرید مناسب پیش از هر چیز مشخص کنید به چه تعداد قاشق و چنگال نیاز دارید، قاشق و چنگال به شکل عددی، دستی، جیبی به صورت ست های ۱۲، ۲۴، ۳۰، ۹۲، ۱۳۶،۱۲۴، و ۱۴۸ پارچه با جعبه چوبی و چرمی و یا کنسولی عرضه می شود. بسیاری از خانم‌ها معتقدند سرویس‌های کنسولی خیلی شیک‌تر از سرویس‌های سامسونیتی است اما پیش از خرید حتما به فضای خانه و سبک مبلمان خود دقت کنید، چرا که سرویس های کنسولی برای خانه های کوچک با مبلمان مدرن اصلا مناسب نیست. در عین حال در نظر داشته باشید از نمایندگی‌هایی خرید کنید که ضمانت و گارانتی لازم را برای محصولات خود داشته باشند.

اگر قاشق و چنگال دم‌دستی نیاز دارید بهتر است آنها را به صورت عددی تهیه و به تعداد مورد نیاز خود آنها را خریداری کنید. توجه کنید برخی از اجزای سرویس‌ها کمتر به کار می‌آیند و شاید اصلا در زندگی روزمره مورد نیاز نباشند.

آموزش بافت مو تیغ ماهی حرفه ای

آموزش بافت مو تیغ ماهی حرفه ای

بافت مو روش ها و مدل های مختلفی دارد که اگر آنها را یاد بگیرید می توانید موهایتان را به شکل های زیبا و متنوع ببافید و از شکل و مدل آن لذت ببرید. بافت مو تیغ ماهی برای خانم هایی که می خواهند موهایشان را خیلی زود درست کنند و با آن راحت باشند مناسب است. می توانید این مدل مو را به صورت مرتب و براق یا به صورت نامرتب و شل و حتی خیس درست کنید. در هر صورت درست کردن آن بسیار آسان است و اگر تکنیک آن را یاد بگیرید می توانید برای موهای بلند و کوتاه و به صورت باز یا شینیون آن را بکار بگیرید. در این مقاله از مجله عروسی قصد داریم به آموزش بافت مو تیغ ماهی بپردازیم پس مثل همیشه با ما همراه باشید.

بافت مو تیغ ماهی

قبل از شروع کار ابتدا کمی از ژل مو استفاده کنید تا بافت خیس درست کنید، یا برای مدلی شیک تر می توانید با موهای موج دار یا حالت دار کارتان را شروع کنید.

سپس باید موها را به دو بخش مساوی تقسیم کنید، البته گاهی اوقات فقط قسمتی از مو را برای بافتن انتخاب می کنند. سمت راست موها را با دست راست نگه دارید و با دست چپ بخش کمی از موها را از بیرون بخش سمت چپ بردارید و به داخل بخش سمت راست ببرید.

برای سمت دیگر هم همین کار را تکرار کنید. بخش چپ موها را با دست چپ نگه دارید و با دست راست خود بخش کمی از موها را از بیرون بخش سمت راستیی بردارید و به داخل بخش سمت چپ ببرید.

با برداشتن بخش های کمی از موها این کار را تکرار کنید و آنها را ضربدری ببافید تا به نوک موها برسید.

پس از اینکه بافت کامل شد با کش انتهای آنها را محکم کنید و با اسپری تافت آنها را مرتب کنید تا موهایتان براق و مرتب به نظر برسند. برای آن که این مدل بافت بچگانه به نظر نرسد، حتما تا انتهای موها را ببافید.

صداقت ؛ لازمه ی زندگی مشترک

صداقت ؛ لازمه ی زندگی مشترک

معمولاً پس از عروسی و رفتن به منزل مشترک، تصور و شناخت زوجین از هم دستخوش تغییر و تحول می شود به گونه ای که به تدریج آن احساسات قبلی فروکش کرده و از شور و اشتیاق سابق خبری نخواهد بود و در این میان عقل و منطق و یکدلی و صداقت است که کشتی خانواده را به سلامت به منزل مقصود خواهد رساند. نقطه مقابل آن عدم صداقت است. صادق نبودن یکی از پنج عامل تخریب‌کننده زندگی مشترک است. صادق نبودن محبتی را که زن و شوهر به همدیگر دارند نابود میکند.

وقتی رابطه‌ای توأم با صداقت و یکرنگی با همسر خود داشته باشیم، افکار، احساسات، دلتنگی‌ها و مشکلاتمان را راحت و بدون هیچ نگرانی با او در میان میگذاریم. اکثر زوجین عادت کرده‌اند که احساسات واقعی خود را پیش همسر خود انکار کنند و همین مسأله باعث ایجاد فاصله ارتباطی میان زوجین میشود ولی وقتی صداقت را انتخاب کرده و آن را برنامه کاری خود قرار دهیم، میتوانیم احساسات و نگرانی‌های خود را با همسرمان بازگو کنیم تا همسرمان پی به احساسات درونی ما ببرد.

برای صادق بودن در رابطه زناشویی ، شما نیازمند کسب مهارت‌های جدید و درک جدید هستید. مهمترین نکاتی که در این رابطه باید بیاموزید عبارتند از:

– تمرین روراستی و صداقت با ابراز و بیان احساسات در لحظه و تشویق همسرتان به اینکه بگوید چه چیزی شنیده و و چه حسی پیدا کرده است.
– صداقت جرأت میخواهد، خصوصاً جرات خطر کردن.
– زن و مرد صادق، خودپذیری را تمرین میکنند، مسئولیت افکار و احساسات خود را میپذیرند، با یکدیگر همکاری میکنند و ارتباط روشن و صریحی دارند.

صداقت انواعی دارد که توضیح درباره آنها میتواند به درک مناسبتر این نیاز عمده کمک کند:

صداقت عاطفی

به معنای بیان واکنش‌های عاطفی مثبت یا منفی نسبت به وقایع زندگی به خصوص بیان واکنش‌های عاطفی در مورد رفتارهای همسر است. بعضی از زن و شوهرها در ابراز واکنش‌های مثبت چندان مشکلی ندارند، ولی ابراز واکنش‌های منفی برایشان سخت است. در این مورد، همسران ابتدا باید مهارت‌های مناسب ارتباطی و نحوه بیان خواسته‌ها را یاد بگیرند و در مرحله بعد، باید بتوانند احساسات خود را به راحتی بیان کنند.

 صداقت در مورد گذشته

صادق بودن در مورد گذشته یا صداقت تاریخی ارائه اطلاعاتی درباره سوابق شخصی و به خصوص نقاط قوت و ضعف شخصی است. شاید سؤال شود که تا چه حد می‌توان گذشته خود را به همسر گفت. واقعیت آن است که در این مورد نمی‌توان حکم کلی داد و پاسخ بستگی به شرایط زوج‌ها دارد، ولی از یک نکته نباید غافل بود؛ اینکه صداقت با همسر درباره گذشته بیشتر ناظر بر احساسات صادقانه با اوست، نه بیان حقایق با وی.

صداقت در مورد زمان حال

صداقت درباره زمان حال به در میان گذاشتن وقایع زندگی روزمره با همسر مربوط می‌شود. در این زمینه، زن یا شوهر باید در مورد فعالیت‌ها و اقدامات روزانه‌‌ای که انجام می‌دهد به همسرش اخباری بدهد. این مسئله به خصوص در فعالیت‌هایی که بر همسر اثر می‌گذارند حیاتی‌تر و لازم‌تر است.

در زندگی خوب و موفق، زن و شوهر به هم نوعی وابستگی متقابل پیدا می‌کنند و این ارتباط برای برنامه‌ریزی روزانه و هماهنگ ساختن فعالیت‌ها ضروری است. اما در زندگی ناموفق، هر یک از طرفین درگیر کارهای خاص خود می‌شوند و برنامه‌های روزانه خاص خود را دارند. به این حالت «زندگی دوم محرمانه» گفته می‌شود. در واقع، یکی از طرفین درگیر شکلی از زندگی کاملاً خصوصی می‌شود که طرف دیگر از آن خبر ندارد. باید توجه داشت که این زندگی خصوصی کاملاً محرمانه، مانعی غیرضروری در مسیر حل مشکلات زندگی مشترک است و کاملاً برخلاف هدف تشکیل خانواده و زندگی مشترک است. صداقت در زمان حال به معنای عبور از اینگونه زندگی‌های محرمانه ثانوی است. برای اینکه به صداقت در زمان حال دست پیدا کنید سعی کنید تا آنجا که می‌توانید همسرتان را در جریان برنامه‌های روزانه خود قرار دهید. بیان صادقانه‌ برنامه‌ها و فعالیت‌های روزانه به همسر از طرف مرد یا زن، از احتمال بروز مشکل یا بحران در زندگی تا حد زیادی می‌کاهد.

صداقت در مورد آینده

این نوع صداقت مربوط است به توضیح طرح‌ها و برنامه‌هایی که زن و شوهر برای زندگی آینده‌شان طراحی کرده‌اند. گفت‌وگو و توضیح درباره جزئیات طرح‌ها و تقاضای مساعدت، همفکری، همکاری و همراهی از همسر، یک راهکار مهم محسوب می‌شود. سعی کنید در انتهای هر هفته زمانی را به طرح برنامه‌ها و اهداف و فعالیت‌های مربوط به روزها و ماه‌های آینده اختصاص دهید و به طور مشترک با همسر خود در این باره همفکری و برنامه‌ریزی کنید.

ایده هایی برای مدرن کردن دکوراسیون آشپزخانه

ایده هایی برای مدرن کردن دکوراسیون آشپزخانه

از آنجایی که امروزه اغلب آشپزخانه‌ها مشرف به اتاق پذیرایی هستند توجه به دکوراسیون آشپزخانه امری مهم است. برای ایجاد دکوراسیون ساده و ارزان و در عین حال شیک و جذاب باید چشمانتان را بیش از گذشته بر روی سلیقه و اعتماد بنفس خود باز کنید. در این مقاله از مجله عروسی به بررسی چند ایده برای جذاب تر کردن دکوراسیون آشپزخانه خواهیم پرداخت.

دکوراسیون آشپزخانه

همیشه در آشپزخانه‌ها جنگ به راه است؛ جنگ بین فضا و ترکیب. هر چه باشد آشپزخانه محل نگهداری وسایل زیادی است که باید با دقت و ظرافت کافی در جای مناسبشان قرار بگیرند. اما گاهی داشتن یک آشپزخانه مدرن و امروزی با دکوراسیون خاص، خودش ممکن است فضای زیادی را هدر دهد. این وسط کسی برنده میدان است که بتواند بین فضا و دکوراسیون تعادل برقرار کند.

پیش از اقدام به آراستن آشپزخانه باید خود را از شر وسایل اضافی و کهنه ای که مدت هاست بلااستفاده باقی مانده اند خلاص کنید. این وسایل می توانند قابلمه های خراب شده و از کار افتاده، ظروف پلاستیکی بی کاربرد یا بسیار کم کاربرد و یا کهنه ها و لکه های قدیمی باشند.

بعضی خانوم ها تصور می کنند که قرار دادن آبمیوه گیری، ساندویچ ساز و … روی کابینت آشپزخانه باعث میشود که این مکان مدرن تر به نظر برسد در حالی که اینگونه نیست. هر چه سطح کابینت خلوت تر باشد آشپزخانه مرتب تر و شیک تر به نظر می رسد.

تمام ظروف و وسایل برقی و …. را در نظر بگیرید و آن ها را بر اساس میزان نیازتان تفکیک کنید. شما هر روز از این وسایل برقی جاگیر استفاده نمی کنید پس بهتر است آن ها را جمع کنید. به عنوان مثال شما هر روز آشپزی میکنید پس ادویه جات، قابلمه های اصلی، ملاقه ها و احتمالا دستگاه غذا ساز خود را هر روز لازم دارید. وسایلی که بیشتر استفاده می شوند را در بخش های جلوتر کابینت ها و وسایل کم کاربرد را عقب تر بچینید. همچنین سعی کنید وسایل خیلی سنگین را در کابینت های بالا یا خیلی پایین قرار ندهید تا دست و کمر شما هنگام برداشتن آن ها زیاد تحت فشار قرار نگیرند.

استفاده از دیوار و سقف

می توانید با اتصال گیره های مخصوص به یک دیوار از آشپزخانه قابلمه هایتان را روی دیوار آویزان کنید. هم چنین می توانید میله هایی را در سقف بچسبانید و قابلمه هایتان را به آن آویزان کنید. حتما در لحظه اول به این فکر می کنید که این کار ممکن است نمای خوبی نداشته باشد، ولی اگر ظروفتان را درست انتخاب کنید خواهیید دید که چقدر جذابیت دکوراسیون آشپزخانه را بیشتر می کند.

دکوراسیون آشپزخانهچسباندن عکس روی درب یخچال ممنوع

دیگر زمان آن روزها گذشته که درب یخچال و فریزهای خانه پر میشد از عکسها و یادگاریهای قدیمی. درب یخچال نه آلبوم خانوادگی شماست و نه کتابخانه شخصی‌تان. به خصوص اینکه این عکسها و یادگاریها گاهی تا ماهها و حتی سال‌ها روی درب یخچال باقی میمانند و آنقدر جلوی چشم هستند که دیگر اثر خودشان را روی قلب و ذهن آدم از دست میدهند.

چسباندن استیکرهای پیتزافروشی محل یا آژانس که دیگر یک خطای بزرگ است. اگر خیلی به آنها نیاز دارید میتوانید آنها را به کناره‌های یخچال که دید ندارند، بچسبانید.

استفاده از ظروف زیبا در تزیین آشپزخانه

این روزها دیگر کسی همه فضای آشپزخانه را با کابینت‌های سرتاسری نمی‌پوشاند. طراحان دکوراسیون معمولا بالای گاز یا دیوارهای کناری آشپزخانه طاقچه‌هایی نصب میکنند و ظرف‌ها را در معرض دید قرار میدهند. شاید شما از بهترین جنس کابینت با زیباترین رنگها برای چیدمان آشپزخانه‌تان استفاده کرده باشید اما کابینت‌ها زمانی زیباتر میشوند که مکملهایی داشته باشند؛ اجناسی از جنس لوازم مخصوص آشپزخانه. پس چرا به این فکر نیستید که ظرف‌های سرامیکی رنگی‌تان را جوری در دسترس قرار دهید که هر روز دیدنشان لذت ببرید.

وجود امکانات بی نظیر در آشپزخانه های میتواند به کاربردی تر شدن فضاهای داخلی آشپزخانه کمک کند. شلف ها یکی از این امکانات هستند. شلف، عنصری کاربردی برای خانه ای زیبا محسوب می شود و به شما کمک میکند تا از دیدن وسایل و لوازم دکوری آشپزخانه تان لذت ببرید. البته توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از لوازم دکوری در آشپزخانه نه تنها آن را زیباتر نخواهد کرد بلکه نتیجه عکس دارد.

توجه به قانون مثلث طلایی

به عقیده کارشناسان طراحی هر آشپزخانه‌ای برای خودش یک مثلث طلایی دارد که نباید تحت هیچ شرایطی قاعده آن به هم بخورد. این مثلث با اتصال سینک ظرفشویی، اجاق گاز و یخچال درست میشود که درواقع هریک از آنها باید در یک راس مثلث فرضی در آشپزخانه قرار داده شوند.

استفاده از لامپ های مناسب

آشپزخانه‌ها حسابی باید پرنور باشند تا هم زیبایی رنگ کابینت‌ها بیشتر به چشم بیاید و هم حاصل دست بانوی خانه بیشتر بدرخشد. هر آشپزخانه‌ای باید تعداد زیادی چراغ سقفی داشته باشد. هم چنین می توانید برای بهتر جلوه دادن دکوراسیون آشپزخانه از لامپ های LED در سقف و یا زیر کابینت ها استفاده نمایید.

نوسازی کابینت ها

اگر کابینت هایتان تکراری و قدیمی شده نیازی نیست در فکر تغییر مدل آنها باشید. کافی ست درب کابینت ها را جدا کرده و رنگ بزنید. هم چنین می توانید از روکش های مخصوص کابینت استفاده کنید و سطح خراب شده کابینتها را با روکش بپوشانید. در صورت لزوم دستگیره ها را هم عوض کنید و از دستگیره های ظریف و سبک مدرن استفاده کنید تا جلوه کابینت هایتان بیشتر شود.

استفاده از فرش و قالیچه در آشپزخانه ممنوع

خیلی از وقت است که استفاده از فرش و قالیچه برای آشپزخانه از دور خارج شده است. از آنجایی که آشپزخانه‌های امروزی با طراحی خاصشان دیگر کم کم دارند به قسمتی از سالن پذیرایی تبدیل میشوند، برای سطح زمین آشپزخانه هم باید درست تصمیم بگیرید. جنس سطح آشپزخانه باید با جنس باقی سطوح خانه همخوانی داشته باشد. حالا از نظر بافت نشد اما از نظر رنگ، بهتر است رنگ سرامیک‌های آشپزخانه با سرامیک بیرون یکی باشد.

استفاده از جزیره به جای میز غذاخوری

پیش از اینها همه در آشپزخانه‌هایشان یک میز غذاخوری کوچک داشتند به خصوص آن زمان که آشپزخانه‌ها بزرگ بودند و مانند باقی اتاق‌های خانه چهار دیواری محسوب میشدند. این روزها دیگر آشپزخانه‌ها آنقدر بزرگ نیستند که بتوانند همه اعضای خانواده را با هم در خودشان جای دهند. بنابراین گذاشتن یک نیمکت بزرگ یا میزغذاخوری در آشپزخانه نه دیگر باب میل است و نه مناسب با فضا. طراحان داخلی در بازسازی خانه‌ها اولین کاری که انجام می‌دهند این است که میز آشپزخانه را برمی‌دارند و به جای آن از یک میز اپن بزرگتر با صندلی‌های خاص استفاده میکنند یا جزیره‌ها را به آشپزخانه می‌آورند و دور تا دورش صندلی میگذارند.

البته توجه داشته باشید که در هر آشپزخانه نباید از جزیره‌ها استفاده کرد. درست است که جزیره‌ها این روزها بسیار باب میل هستند و نشانه‌ای از طراحی مدرن آشپزخانه‌ها ولی اگر به قدر کافی برای جا دادن آنها فضا در اختیار نداشته باشید آن وقت آشپزخانه نه فقط مدرن و امروزی نمیشود بلکه محل تنگ و باریکی به‌نظر می‌رسد که فقط کار کردن در آن سختتر شده است. انتخاب یک جزیره نامناسب با ابعاد ناجور و حتی بد قرار دادن آن در فضا ممکن است خیلی برایتان گران تمام شود.

دکوراسیون آشپزخانه

استفاده از گل در آشپزخانه

استفاده از گیاهان زینتی میتواند محیط آشپزخانه شما را زنده کند و به آن حس شادابی و طراوت ببخشد. می توانید با نصب انواع شلف های دیواری چوبی و قرار دادن گلدان های زیبا روی آن فضای آشپزخانه خود را مدرن و زیباتر از همیشه کنید.