رابطه های ماندگار

رابطه های ماندگار

در ابتدای رابطه همه‌ی آدمها فکر می‌کنند رابطه‌شان همیشگی است. زندگی واقعی متاسفانه یا خوشبختانه در گذشت زمان همه چیز را در جای خودش قرار خواهد داد. اما راههایی وجود دارد که بتوانید بفهمید آیا رابطه‌ی شما ماندگار است یا خیر با مجله جشن عروسی همراه باشید

در این مطلب عوامل و نشانه‌هایی را به شما می‌گوییم که با آنها می‌توانید پیش بینی نمایید با طرف مقابل‌تان زندگی شاد و ماندگاری خواهید داشت یا خیر. البته یادآوری می‌کنیم که لازم نیست تمام این نشانه‌ها را داشته باشید تا به این نتیجه برسید که رابطه‌ی شما همیشگی خواهد بود.

موقعیت اجتماعی و خانوادگی تقریبا یکسانی دارید

در شروع یک رابطه این تفاوت‌ها معمولا نادیده گرفته خواهد شد زیرا گرم ِ عشق و عاشقی هستیم و متوجه تناقضات و ناهمجوری‌ها نمی‌شویم. اما به این واقعیت فکر کنید که طرف مقابل شما در خانواده‌ای کاملا متفاوت با خانواده‌ی شما بزرگ شده یا حتی در مورد جزئی‌ترین مسائل زندگی نیز نگرش متفاوتی با شما خواهد داشت و به همین علت همدیگر را خوب درک نخواهید کرد. البته کسانی که می‌خواهند با هم باشند باید یاد بگیرند که چطور از همدیگر چیزهایی یاد بگیرند و با هم سازش و هماهنگی ایجاد نمایند اما خیلی بهتر است که از لحاظ خانوادگی و اجتماعی تا حدودی مشابه باشید.

شوخی‌ها و بذله گویی‌های‌تان مشابه‌اند

اگر بدانید شوخی‌های همسرتان معمولا در چه موردی می باشد و او نیز عاشق شوخی‌ها و بذله گویی‌های شما باشد جالب نیست؟ گاهی حس شوخ طبعی کمک بسیار زیادی به یک زندگی خانوادگی سالم می‌نماید. بنابراین اگر از این جهت تشابهات زیادی با طرف مقابل‌تان دارید پس به احتمال ۹۰ درصد زندگی شاد و موفقی با هم خواهید داشت.

شیوه‌های تربیتی‌تان در مورد بچه‌ها یکسان است

وقتی یک زوج تصمیم می‌گیرند بچه دار شوند یعنی رابطه‌شان به یک ثبات رسیده است. اما اینجا ممکن است مشکلات پنهانی وجود داشته باشد؛ مثلا شاید شما فکر کنید یک بچه کافیست اما همسرتان اصرار داشته باشد که دو فرزند داشته باشید یا ممکن است در مورد شیوه‌های تربیتی بچه‌ها اختلاف نظر داشته باشید. بهتر است قبل از جدی شدن رابطه‌تان در این مورد گفتگو کنید تا بدانید بعدا چه باید بکنید.

عقایدتان در مورد مسائل مالی و اقتصادی یکسان است

آنهایی که عادت نکرده‌اند برنامه‌ای برای دخل و خرج خود داشته باشند خیلی به سختی می‌توانند زبان مشترکی با آنهایی پیدا کنند که هر خریدشان را با برنامه و تفکر انجام می‌دهند. موضوع مالی و اقتصادی مسئله‌ی بسیار حساس و ظریفی می باشد و به همین دلیل بهتر است با کسی زندگی کنید که نگرشش در این مورد با شما همسو است، در غیر اینصورت مسائل مالی، موضوع بیشتر جر و بحث‌های‌تان خواهد بود.

در مورد کارهای خانه هم عقیده هستید

برای اینکه در موقعیتی قرار نگیرید که زندگی‌تان به علت وظایف تقسیم نشده به جهنم تبدیل شود بهتر است پیش از ازدواج به طور واضح در این مورد گفتگو نمایید. اگر یک کمال گرا هستید که محیط زندگی و همه‌ی وسایل‌تان را منظم و مرتب نگه می‌دارید اما همسرتان برای پیدا کردن لباس‌ها یا وسایلش در کمد و اتاقش همیشه مشکل دارد، پس باید در مورد ادامه‌ی این رابطه جدی‌تر فکر نمایید.

درمورد رابطه جنسی و زناشویی عقاید مشترک دارید

این دیگر ساده و مشخص است و نیازی به توضیح ندارد؛ بهتر است مدتی صبر نمایید تا سرخوشی‌های‌ عاشقی از حرارت بیفتد و سپس ببینید تمایلات و نگاه‌تان در مورد مسائل جنسی چقدر با هم جور است.

الویت‌های یکسانی در زندگی دارید

خیلی سخت است که دو نفر با الویت‌های متفاوت با هم زندگی نمایند. اگر همسر شما دوست داشته باشد بیشتر وقت خود را در موسسه‌های خیریه و … بگذراند و مسافرت یا گردش الویتی برایش نداشته باشد اما شما ترجیح بدهید از وقت آزاد خود برای تفریح و استراحت استفاده کنید به مشکلاتی برخواهید خورد که به نفع رابطه‌تان نیست.

وقتی با هم هستید به هم ابراز علاقه می‌کنید و از با هم بودن لذت می‌برید

وقتی مدتها از شروع رابطه‌تان می‌گذرد ممکن است فکر کنید دچار یکنواختی شده‌اید بنابراین خیلی اهمیت دارد که برای توجه و ابراز علاقه به همدیگر بیشتر وقت بگذارید. مثلا با هم به سینما بروید، یک شام دو نفره‌ی عاشقانه بخورید یا به یک پیاده روی فرحبخش عصرانه بروید.

سعی نمی‌کنید یکدیگر را تغییر دهید

این توصیه مخصوصا برای آنهایی است که در شروع آشنایی و رابطه فکر می‌کنند: «من از این ویژگی او خوشم نمی‌آید اما می‌توانم تغییرش دهم!» نمی‌توانید! شاید بتوانید تشویقش نمایید که تا حدودی تغییر کند اما اگر چیزی هست که واقعا دوست ندارید و فکر می‌‌کنید بعدا خواهید توانست تغییرش دهید سخت در اشتباهید، این رابطه را اصلا شروع نکنید! چه احساسی خواهید داشت اگر یک نفر دیگر تلاش کند شما را به یک آدم دیگر تبدیل نماید؟

ماست یونانی چیست؟

ماست یونانی چیست؟

در بازار انواع گوناگونی از ماست وجود دارد، اما نوعی ماست که در سال های اخیر، شهرت زیادی پیدا کرده است ماست یونانی است. اگر تا به حال به این فکر کرده‌اید که تفاوت بین ماست یونانی و ماست معمولی در چیست، بدانید که تنها نیستید. محبوبیت ماست یونانی به سرعت افزایش یافته و شاید شما تعجب کنید که آن همه سر و صدا برای چیست. چیزی که ماست یونانی را متفاوت از سایر انواع ماست می کند، ارزش غذایی آن است. ماست یونانی غنی از پروتئین، کلسیم، پروبیوتیک، ویتامین B12 و پتاسیم است هم چنین حاوی لاکتوز کمتری نسبت به سایر محصولات لبنی است. علاقمندان به پروتئین و متخصصان تغذیه به شدت به ماست یونانی علاقه نشان داده اند که در این مقاله از مجله عروسی دلیل این علاقه را به شما خواهیم گفت.

ماست یونانی

ماست یونانی در طی فرایند تولید، لاکتوز و آب اضافی اش گرفته میشود، در نتیجه این ماست، خامه ای و غلیظ شده و طعم ترش خوشایندی دارد. ضمناً ویژگی اسیدی این نوع ماست باعث میشود بدنتان راحت تر بتواند سایر مواد مغذی را جذب کند.

سلامت گوارش

یکی از فواید اصلی این ماست وجود پروبیوتیک در آن است. سیستم گوارشی به طور طبیعی انواعی از باکتری ها را دارد که برخی خوب و برخی نیز بد هستند. باکتری های خوبی که شما از پروبیوتیک های ماست یونانی دریافت می کنید، به افزایش باکتری های خوب و مفید روده تان کمک کرده و باعث بهبود سلامت گوارش تان میشود.
مقدار زیاد باکتری های مفید در سیستم هاضمه کمک می کند تا مشکلات گوارشی گوناگون برطرف شوند مانند اسهال، سندرم روده تحریک پذیر، بیماری کرون و زخم معده.

نظم در دفع

پروبیوتیک های موجود در ماست یونانی کمک می کنند تا غذا در روده ها بهتر حرکت کرده و دفع بهتری داشته باشید. ضمنا ماست یونانی غذایی است که به راحتی هضم می شود. همچنین ارزش غذایی ماست یونانی کمک می کند گوارش سایر غذاها هم بهتر صورت بگیرد و این برای تنظیم دفع و پیشگیری از مشکلاتی چون یبوست مفید است. اجابت مزاج نامنظم می تواند مدفوع را خشک و سخت کند. هم چنین باعث می شود سموم در بدن باقی مانده و هم به روده ها و هم به سلامت عمومی بدن به مرور زمان آسیب بزند.

کاهش وزن

اگر سعی در کاهش وزن دارید، گنجاندن ماست یونانی بدون چربی در رژیم غذایی یک ضرورت است. ماست یونانی دو برابر ماست معمولی پروتئین دارد و چون برای هضم پروتئین به زمان بیشتری نیاز دارد بنابراین ماست یونانی می تواند برای مدت طولانی تری شما را سیر نگه دارد. در نتیجه از اشتهای بین وعده های غذایی کم شده که در مسیر کاهش وزن، اتفاق خوبی است.

مطالعه ای در سال ۲۰۰۳ دریافت خوردن سه وعده ماست یونانی در روز می تواند چربی سوزی را افزایش بدهد. آنهایی که تحت رژیم پُر کلسیم بودند، که شامل سه وعده ماست بود، نسبت به آنهایی که فقط از کالری مصرفی شان کم کرده بودند، ۲۲ درصد بیشتر وزن کم کردند و ۶۱ درصد چربی بیشتری سوزاندند. محققان همچنین دریافتند یک میان وعده در بعد ازظهر که شامل ماست یونانی بود، ۲۴ گرم پروتئین داشت که منجر به کاهش گرسنگی، افزایش احساس سیری و به تاخیر افتادن خوردن های بعدی در زنان سالم شده بود. ضمنا ماست یونانی مقدار مناسبی کلسیم دارد که می تواند تولید چربی در بدن را محدود کند. یُد موجود در ماست یونانی برای عملکرد درست تیروئید مهم است که برای یک متابولیسم سالم، ضروری است. متابولیسم بهتر یعنی راحت تر وزن کم کردن.

کنترل فشار خون

برای اینکه فشار خونتان را تحت کنترل داشته باشید بهتر است چند فنجان ماست یونانی در رژیم غدایی تان بگنجانید. پتاسیم این ماست به کنترل فشار خون کمک میکند. تنها یک فنجان ماست یونانی دارای ۲۴۰ میلی گرم پتاسیم است. پتاسیم، رگهای خونی را منبسط کرده و مانع تنگی آنها میشود. این ماده معدنی، تاثیرات منفی سدیم را نیز تعدیل میکند.
ویتامین B12 موجود در این ماست به بدن کمک میکند سلول های قرمز خونی تولید کرده و اکسیژن به تمام بخش های بدن از جمله قلب، بهتر برسد. ماست یونانی منبع خوبی از کلسیم و منیزیم است که گفته میشود به کاهش فشار خون بالا کمک میکند.

سلامت مغز

ماست یونانی یک غذای تخمیر شده است که برای سلامت مغز هم سودمند است. پروبیوتیک در حفظ تعادل سالم بین روده و مغز نقش دارد. روده و مغز از طریق محور هیپوتالاموس- هیپوفیز- آدرنال به هم مرتبط هستند؛ یعنی جایی که نرون های متعدد و مهمی برای سلامت روح و روان وجود دارد.
مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ روی حیوانات انجام شد نشان داد تخمیر خوب و کنترل شده میتواند مواد مغذی خاص و محتوای فیتوشیمیایی غذا را افزایش داده و منجر به تقویت سلامت ذهن شود. هم چنین ویتامین B12 موجود در ماست یونانی به سلول های مغز این امکان را میدهد تا ارتباط های جدیدی ایجاد کنند؛ پروسه ای که حافظه را تشکیل میدهد. ویتامین B12 یک عنصر حیاتی میلین است؛ غلافی که از بسیاری از سلول های مغزی محافظت میکند. خوردن غذاهای فرآوری شده میتواند ریسک اختلالات نورودژنراتیو مانند آلزایمر را کاهش بدهد.

ضد افسردگی

میکروب های خوبی که در روده هازندگی میکنند، میتوانند بر خلق و خو و میزان اضطراب تاثیر بگذارند. خوردن روزانه ماست یونانی باعث تقویت میکروب های خوب و مفید در روده میشود، در نتیجه با افسرگی مبارزه کرده و روحیه بهتری ایجاد خواهد شد.
مطالعه ای که در اخیرا در سال ۲۰۱۷ انجام شد دریافت باکتری های پروبیوتیک موجود در ماست که زنده بودند توانسته بودند علائم افسردگی را در موش ها معکوس کنند. علاوه بر پروبیوتیک، پتاسیم موجود در ماست یونانی به حفظ رسانایی الکتریکی مغز و انتقال های عصبی کمک میکند و ضمنا برای انتقال سروتونین که یک فرارسان عصبی مربوط به احساسات خوب و شادی است نیز مفید است.

سلامت استخوان

ماست یونانی برای سلامت استخوان ها نیز مفید است. ماست یونانی حاوی مواد مغذی مهمی چون کلسیم است که برای ساختن و حفظ استخوان ها و عضلات قوی مهم است. استخوان ها بدون کلسیم کافی، ضعیف شده و احتمال پوکی استخوان که یک بیماری پیشرونده است بالا خواهد رفت. تنها یک وعده ماست یونانی میتواند ۱۸٫۷ درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم را تامین کند. این ماست علاوه بر کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم و پروتئین نیز دارد که با هم برای تقویت سلامت استخوان ها مفید هستند. ضمنا ویتامین D و باکتری های زنده موجود در ماست یونانی، استخوان ها را محکم کرده و چگالی استخوانی را افزایش میدهند که برای پیشگیری از پوکی استخوان سودمند است.

سلامت دهان و دندان ها

این ماست با بهبود سلامت دهان و دندان ها کمک می کند تا لبخند زیباتری داشته باشید. پروبیوتیک های موجود در این ماست، از پوسیدگی دندان ها جلوگیری میکنند. باکتری های خوب، رشد باکتری های بد درون دهان را که میتوانند موجب مشکلات متعدد دهانی شوند (مانند بوی بد دهان) کنترل میکنند. ضمنا این ماست میتواند سطح pH دهان را تعدیل کرده و محیطی نامناسب برای رشد و فعالیت باکتری ها ایجاد کند. ضمنا ماست یونانی یک منبع بسیار عالی از کلسیم و پروتئین است که دو ماده مغذی مهم برای سلامت دهان و دندان هستند.

سیستم ایمنی

اگر می خواهید به دور از بیماری ها باشید، داشتن سیستم ایمنی قوی یکی از ضروریات آن است. برای تقویت سیستم ایمنی میتوانید ماست یونانی بخورید. ماستی که باکتری های زنده دارد میتواند منجر به افزایش سلول های ایمنی شود. باکتری های سالم موجود در ماست، به سلول های تقویت کننده ایمنی بدنتان سیگنال میدهند تا قوی تر شده و با میکروب های مضر بجنگند.
میکروب های مفید به بدن کمک میکنند مواد مغذی را به خوبی جذب کرده و سیستم گوارشی را نیز تقویت میکنند. این دو عامل برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی، مهم هستند. هم چنین ماست یونانی مواد مغذی چون پروتئین، کلسیم، یُد و پتاسیم دارد که همگی برای حفظ سلامت بدن مهم هستند.

سلامت اندام تناسلی

سیستم تناسلی و ادراری هم ماند سیستم گوارشی نیازمند محیط متعادل باکتریایی است. پروبیوتیک های موجود در این ماست میتوانند رشد باکتری های خوب موجود در سیستم تناسلی و ادراری را افزایش دهند. در نتیجه به پیشگیری و درمان بیماری هایی چون عفونت واژینوس باکتریال کمک میکنند.

مهم ترین و رایج ترین اشتباهات آشپزی

مهم ترین و رایج ترین اشتباهات آشپزی

یک سرآشپز حرفه‌ای و مالک یک رستوران، رایج ترین و بزرگترین اشتباهات آشپزی را برملا کرده است. او همچنین اشاره کرده که اکثر این اشتباهات، بعد از اینکه در مورد آنها بدانید، به راحتی برطرف می شوند. پس با مجله جشن عروسی همراه باشید تا با این اشتباهات آشنا شوید.

چاشنی زدن بیش از حد

استفاده بیش از حد از ادویه‌جات برای چاشنی دادن، طعم غذا را گیج کننده می کند. یک غذای خوب می بایست در بیشترین حالت ۳ یا ۴ طعم اصلی متفاوت داشته باشد که با رایحه‌ها ترکیب شده باشند.

کم داغ کردن ماهیتابه

اگر بخواهید گوشت را قهوه‌ای کنید یا اینکه از تکنیک stir-frying استفاده کنید، می بایست حداقل ماهیتابه را برای ۵ تا ۷ دقیقه داغ کنید.

هم زدن مداوم غذا با کفگیر یا قاشق

به نظر بسیاری از مردم تصور می کنند که سرخ کردن یعنی پختن چیزی در دمای بالا. درحالی که این درست نیست و درست آن است که مطمئن شویم غذاهایی که سرخ می شوند هیچوقت در ماهیتابه بخار نکنند، و این یعنی که مرتب آنها را بپرانیم، نه اینکه با یک کفگیر هم بزنیم.

بیش از حد آب ریختن توی غذا (Braising)

بعضی ها آنقدر آب به قابلمه اضافه می کنند که گوشت تقریبا به زیر آب می رود در حالی که پخت ملایم با آب پز کردن غذا فرق دارد.

جایگزین کردن مواد مشابه 

یکی دیگر از اشتباهات جایگزین کردن مواد مشابه به خاطر اینکه طعم های نزدیکی دارند، است. مطمئن شوید که قبل از اینکار در مورد ویژگی‌های شیمیایی موادی که جایگزین می کنید اطلاع دارید. در غیر اینصورت، غذای شما ثبات و تعادل مزۀ خود را کاملا از دست خواهد داد.

اضافه کردن نشاسته بیش از حد برای غلیظ کردن سس ها

مردم معمولا زود خسته می شوند و با اضافه کردن آرد و نشاسته می خواهند سس خود را غلیظ کنند. اما بهتر است که صبر داشته باشید. اگر نشاستۀ بیش از حد اضافه کنید در نهایت سسی بی طعم، زننده و تکه تکه خواهید داشت.

دیزاین های جایگاه عروس داماد

دیزاین های جایگاه عروس داماد

   یکی از مهم ترین المان های یک سالن عروسی جایگاه عروس و داماد می باشد. ممکن است تزیین جایگاه عروس و داماد با بادکنک انجام شده باشد و یا از ساتن استفاده شده است. این قسمت از سالن عروسی در واقع محلی برای استراحت عروس و داماد همچنین مکانی برای برداشت عکس های یادگاری با میهمانان می باشد در نتیجه طراحی خود جایگاه، محل قرارگیری آن در سالن عروسی از اهمیت بسیار فراوانی برخوردار است. جایگاه عروس و داماد باید در نقطه ای از سالن واقع شود که تمام میهمانها به راحتی بتوانند عروس و داماد را ببینند. همچنین طراحی جایگاه عروس و داماد باید به گونه ای باشد که لباس عروس و داماد به خوبی دیده شود.

   از آنجایی که تمامی عکس های عروس و داماد در جایگاه ثبت می شود لذا در نظر گرفتن جای مناسب برای عکاسی، در نظر داشتن فضایی برای میهمانهایی که تمایل دارند با عروس و داماد عکس یادگاری داشته باشند، گل آرایی و زیبایی جایگاه عروس و داماد و همچنین نزدیک بودن به ورودی مدعوین از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد. یکی از لزومات جایگاه عروس و داماد این است که محل نشستن عروس و داماد مکانی بسیار راحت باشد، زیرا شما مدت زمان کمی در جایگاه حضور دارید که راحتی صندلی عروس و داماد موجب می شود که بتوانید از آن زمان کوتاه به بهترین شکل برای استراحت استفاده نمایند.برخی از تصاویر جایگاه های عروس و داماد رو در پایین این مطلب مشهاده نمایید

دیزاین های جایگاه عروس داماددیزاین های جایگاه عروس داماد

دیزاین های جایگاه عروس داماددیزاین های جایگاه عروس داماددیزاین های جایگاه عروس داماد

ترفند هایی برای زندگی شادتر

ترفند هایی برای زندگی شادتر

تغییر عادت ها کار بسیار دشواری است اما همین تغییرات کوچک در برنامه های روزانه است که شما را به نتایج بسیار مطلوبی می رساند. تغییرات کوچکی که قادر هستند زندگی و حتی خود ما را تغییر دهند. اگر می خواهید زندگی شادتر و سالم تری داشته باشید این ترفندها را به کار ببرید ، با مجله جشن عروسی همراه شوید

به موبایل شب به خیر بگویید

گوشی موبایل را به داخل اتاق خواب نبرید. شب ها بی هدف پرسه زدن در فضای مجازی خواب را از شما خواهد گرفت. خواب کافی کلید اصلی یک زندگی شاد و سالم است.

جوراب های جورواجور نخرید

وقتی جوراب ها یک رنگ و یک شکل باشند دیگر نیازی نیست وقتتان را برای پیدا کردن لنگه جوراب ها به خصوص بعد از شستشو تلف نمایید.

قبل از هر واکنش احساسی نفس عمیق بکشید

اگر به خودتان وقت بدهید و کمی نفس عمیق بکشید آرامش خود را به دست می آورید و بحث و مشاجره نخواهید کرد.

همیشه دستمال آشپزخانه اضافی داشته باشید

آیا شما هم همیشه در آشپزخانه دنبال دستمال برای خشک کردن ظرف ها یا برداشتن قابلمه داغ می گردید؟ چاره کار ساده است فقط کافی است چند دستمال اضافی داخل کشوها بچینید که دیگر وقتتان را برای گشتن به دنبال دستمال تلف نکنید. زندگی کوتاه تر از آن است که بخواهید بخشی از آن را دنبال دستمال آشپزخانه بگردید.

خوب تعبیر کنید

سوءتفاهم ها در پیام های متنی زیاد است. سعی کنید همیشه پیام های متنی را با لحنی که دوست دارید بخوانید نه با لحنی خشن و توهین آمیز.

به جای فکر کردن به راه حل آن ها را بنویسید

در حالی که تلاش می کنید مثبت نگر هم باشید. هنگام مشکل به جای این که به آن فکر نمایید روی کاغذ راه حل هایی که به ذهنتان می رسد را بنویسید. وقتی اطرافیان از شما می پرسند چطوری؟ فقط منفی ها را به زبان نیاورید. مثلا بگویید روز خوبی نداشتم اما امیدوارم همه چیز بهتر شود. به جای احساس شکست از هر اتفاقی چیز جدیدی یاد بگیرید شاید کمی سخت باشد اما احساس بهتری پیدا می نمایید.

سحرخیز باشید

درست است که خیلی ها زود خوابیدن و زود بیدار شدن را دوست ندارند اما در حقیقت ۷۵ درصد کارها تا قبل از ساعت ۱۰ صبح خیلی بهتر انجام خواهد شد.

لبنیات نخورید

هر چه کمتر لبنیات بخورید کمتر نفخ می کنید و انرژی بیشتری خواهید داشت. شاید کار سختی باشد چون گذشتن از پنیر زیاد راحت نیست اما ارزشش را دارد.

چای سبز بنوشید

چای سبز برای سلامت بدن مفید است. شب ها یک فنجان چای سبز قبل از خواب همراه با ورزش و برنامه غذایی سالم به کاهش وزن کمک می نماید.

تشک تخت را عوض کنید

هر چند وقت یک بار تشک تخت را عوض نمایید تا راحت تر و سریع بخوابید. اگر تشک راحت نداشته باشید خواب راحتی هم نخواهید داشت و این باعث مشکلاتی در سلامت تان می شود.

نوشابه را ترک کنید

با ترک نوشابه هم تن سالمی دارید و هم راحت تر وزن کم می کنید.

برنامه های روزانه را بنویسید

با نوشتن برنامه های روزانه کمتر استرس هدر رفتن وقت آزاد می گیرید. با این کار حتی اگر قرار باشد هیچ کاری هم انجام ندهید استرس نمی گیرید.